Show simple item record

dc.contributor.advisorChucos Calixto, Walter Luis
dc.contributor.authorGuerrero Coello, Lionza
dc.date.accessioned2024-08-27T18:10:44Z
dc.date.available2024-08-27T18:10:44Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other372.357 G88 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10417
dc.description.abstractThe study aims to relate attitudes towards learning and environmental pollution among children from the Bilingual Intercultural Initial Educational Institution No. 386 Bellavista Callarú, Loreto 2023. The target population comprises 157 enrolled children in the school, who were observed using a previously validated guide by experts. The methodology employed is relational, field-based, bivariate, and cross sectional. The results reveal a significant correlation between attitudes towards learning and environmental pollution, supported by a p-value of 0.017, indicating a positive relationship between both variables. This finding suggests that children with more positive attitudes towards learning also demonstrate greater awareness and concern for the environment.en_US
dc.description.abstractEl estudio se enfoca en relacionar las actitudes hacia el aprendizaje y la contaminación ambiental en los niños de la Institución Educativa Inicial Bilingüe Intercultural N° 386 Bellavista Callarú, Loreto 2023. La población objetivo comprende los 157 niños matriculados en la escuela, quienes fueron objeto de observación mediante una guía previamente validada por expertos. La metodología empleada es de tipo relacional, de campo, bivariado y transeccional. Los resultados revelan una correlación significativa entre las actitudes hacia el aprendizaje y la contaminación ambiental, respaldada por un p-valor de 0.017, lo que indica una relación positiva entre ambas variables. Este hallazgo sugiere que los niños con actitudes más positivas hacia el aprendizaje también muestran una mayor conciencia y preocupación por el medio ambiente.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectContaminación ambientales_PE
dc.subjectAprendizajees_PE
dc.subjectActitud del estudiantees_PE
dc.subjectEscuela de párvuloses_PE
dc.subjectEducación bilingüees_PE
dc.titleActitudes hacia el aprendizaje y la contaminación ambiental en niños de la Institución Educativa Inicial Bilingüe Intercultural N° 386 Bellavista Callarú Loreto 2023es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni44216419
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-8399-0545
renati.advisor.dni05359833
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorZagaceta Aranda, Lily Nancy
renati.jurorFababa Rodriguez, Maya
renati.jurorMacedo Torres, Lita
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess