Show simple item record

dc.contributor.advisorChucos Calixto, Walter Luis
dc.contributor.authorCoello Suarez, Sindi Adriana
dc.date.accessioned2024-09-10T17:41:54Z
dc.date.available2024-09-10T17:41:54Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other372.1394 C68 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10463
dc.description.abstractThe research conducted at the Bilingual Intercultural Initial Educational Institution No. 386 Bellavista Callarú Loreto during the year 2023 provides empirical evidence on the relationship between participatory tutorial service and satisfaction with the educational service in said institution. Through a non-experimental, field, bivariate, and cross-sectional research design of a relational nature, this study analyzed the perceptions of 62 parents, constituting both the population and the sample of the study. For data collection, questionnaires were designed and validated, applied through the survey technique. The results reveal a significant and positive moderate degree correlation between the participatory tutorial service and satisfaction with the educational service, with a rho correlation coefficient of .633 and a p-value of .000. These findings allow for the rejection of the null hypothesis and the acceptance of the alternative hypothesis, confirming the existence of a direct relationship between the quality of the participatory tutorial service and the level of satisfaction of the parents. This link underscores the need to implement and maintain high standards in participatory tutorial services as a strategy to enhance a positive perception of the educational service among the parent community. The findings suggest that educational policies and practices should focus on strengthening collaboration between parents and educators, promoting strategies that allow for greater parental involvement in the academic and formative accompaniment of their children.en_US
dc.description.abstractLa investigación llevada a cabo en la Institución Educativa Inicial Bilingüe Intercultural N° 386 Bellavista Callarú Loreto durante el año 2023 proporciona evidencia empírica sobre la relación entre el servicio tutorial participativo y la satisfacción con el servicio educativo en dicha institución. Mediante un diseño de investigación no experimental, de campo, bivariado y transversal, y de naturaleza relacional, este estudio analizó las percepciones de 62 padres de familia, constituyendo tanto la población como la muestra de estudio. Para la recolección de datos, se diseñaron y validaron cuestionarios aplicados a través de la técnica de encuesta. Los resultados revelan una correlación significativa y positiva de grado moderado entre el servicio tutorial participativo y la satisfacción con el servicio educativo, con un coeficiente de correlación rho de .633 y un valor p de .000. Estos hallazgos permiten rechazar la hipótesis nula y aceptar la hipótesis alternativa, confirmando la existencia de una relación directa entre la calidad del servicio tutorial participativo y el nivel de satisfacción de los padres de familia. Este vínculo subraya la necesidad de implementar y mantener altos estándares en los servicios tutoriales participativos como estrategia para potenciar una percepción positiva del servicio educativo en la comunidad de padres. Los hallazgos sugieren que las políticas y prácticas educativas deben enfocarse en fortalecer la colaboración entre padres y educadores, promoviendo estrategias que permitan una mayor implicación parental en el acompañamiento académico y formativo de sus hijos.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectTutoríaes_PE
dc.subjectSatisfacción del clientees_PE
dc.subjectPadreses_PE
dc.subjectEscuela de párvuloses_PE
dc.titleServicio tutorial participativo y satisfacción con el servicio educativo en los padres de familia de la Institución Educativa Inicial Bilingüe Intercultural N° 386 Bellavista Callarú, Loreto 2023es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni70748959
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-8399-0545
renati.advisor.dni05359833
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorMontani Rios, Emilio Augusto
renati.jurorOyarse Sangama, Lady Diane
renati.jurorLopez Alvarado, Linda Priscilla
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess