Show simple item record

dc.contributor.advisorRios Mendoza, Silvia Raquel
dc.contributor.authorMontalvan Diburga, Diana Elizabeth
dc.date.accessioned2024-09-10T17:41:54Z
dc.date.available2024-09-10T17:41:54Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other372.674 M77 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10464
dc.description.abstractThe main objective of this research was to determine the relationship between the use of puppets and the expression of emotions in children of the Institution Educative Initial N°70 Saramiriza 2022. To achieve this, a quantitative relational approach and a non-experimental design were used. specifically correlational and transactional. The population of interest included all children, and a census sample was chosen, totaling 66 participants. An observation guide was used as a tool for data collection. Validation was carried out through the evaluation of experts in the field. The results obtained showed a Rho Spearman correlation value rs= 1.000 (bilateral significance) = 0.068. With this result, the null hypothesis is rejected and the alternative hypothesis is accepted, at a significance level of 5%. Therefore, it is concluded that there is a statistically significant relationship between the use of puppets and the expression of emotions in the children of the Initial Educational Institution N°70 Saramiriza 2022.en_US
dc.description.abstractEl objetivo principal de esta investigación fue determinar la relación entre el uso de títeres y la expresión de emociones en niños de la Institución Educativa Inicial N°70 Saramiriza 2022. Para lograrlo, se utilizó un enfoque cuantitativo de tipo relacional y un diseño no experimental, específicamente correlacional y transeccional. La población de interés incluyó a todos los niños, y se optó por una muestra censal, totalizando 66 participantes. la recolección de datos se utilizó una guía de observación como instrumento. La validación se realizó mediante la evaluación de expertos en el campo obteniendo un valor de 91.3 y la confiabilidad con la prueba de Alfa de Cronbach con un valor de 0.836. Los resultados obtenidos mostraron un valor de correlación de Rho Spearman rs= 1,000 (significación bilateral) = 0,068. Con este resultado, se rechaza la hipótesis nula y se acepta la hipótesis alternativa, a un nivel de significancia del 5%. Por lo tanto, se concluye que existe una relación estadísticamente significativa entre el uso de títeres y la expresión de emociones en los niños de la Institución Educativa Inicial N°70 Saramiriza 2022.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectTítereses_PE
dc.subjectEmocioneses_PE
dc.subjectNiño en edad preescolares_PE
dc.subjectEscuela de párvuloses_PE
dc.titleLos títeres y la expresión de emociones en niños de la Institución Educativa Inicial N°70 Saramiriza 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni40287444
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-6235-1998
renati.advisor.dni05375366
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorChucos Calixto, Walter Luis
renati.jurorFababa Rodriguez, Maya
renati.jurorLopez Alvarado, Linda Priscilla
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess