Show simple item record

dc.contributor.advisorAguilar Panduro, David Freddy
dc.contributor.authorPeña Pipa, Jorli
dc.date.accessioned2024-09-12T15:55:10Z
dc.date.available2024-09-12T15:55:10Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other370.14 P43 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10470
dc.description.abstractThe objective was to determine the degree of relationship between Conflict Management and Communication Skills in Students. It was a correlational, non-experimental study seeking correlation between variables, without manipulating the independent variable: Conflict Management, but observing situations of the natural context to later analyze it and the specific design was the correlational transectional because the relationship between the studied variables was described at a specific moment and in a single time. We worked with a population of 94 students and 4 teachers. The sample consisted of 100% of the 4th grade students selected by convenience. The interrelation between Conflict Management and Communicative Skills, using Chi Square (X2) was obtained X2c = 36,14, X2t = 9.48 i.e. X2c > X2t, gl = 4, ∞ < 0.05%, concluding that there is an interrelation between both variables studied.en_US
dc.description.abstractFue trabajado el objetivo: Determinar el grado de relación entre la Gestión de Conflictos y Habilidades Comunicativas en Estudiantes. Fue un estudio tipo correlacional, no experimental buscando la correlación entre las variables, sin manipular la variable independiente: Gestión de Conflictos, pero si observando situaciones del contexto natural para después analizarla y el diseño específico fue el transeccional correlacional porque se describió la relación entre las variables estudiadas en un momento determinado y en un tiempo único. Se trabajó con una población de 94 estudiantes y 4 docentes. La muestra lo conformaran el 100% de los estudiantes del 4T° grado seleccionado por conveniencia. La interrelación entre la Gestión de Conflictos y Habilidades Comunicativas, empleando Chi Cuadrada (X2) se obtuvo X2c = 36,14. X2 t = 9.48 es decir X2c > X2t, gl = 4, ∞ < 0.05%, concluyendo que existe interrelación entre ambas variables estudiadas.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectCompetencia comunicativaes_PE
dc.subjectGestión de conflictoses_PE
dc.subjectEstudiante de secundariaes_PE
dc.titleGestión de conflictos y habilidades comunicativas en estudiantes de la Institución Educativa N° 6010148 Balbina Dora Soto Correa, Caballococha 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Secundaria con Especialidad en Filosofía y Psicopedagogíaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Secundaria con Especialidad en Filosofía y Psicopedagogíaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni05401191
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-5578-6915
renati.advisor.dni05353521
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline121426es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorOlortegui Saenz, Julio Cesar
renati.jurorDiaz Vasquez, Selva Libertad
renati.jurorAlvarado Icahuate, Lizeth
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess