Show simple item record

dc.contributor.advisorGuevara Torres, Fernando
dc.contributor.authorVasquez Flores, Fiorella Atemi
dc.date.accessioned2024-09-12T15:55:11Z
dc.date.available2024-09-12T15:55:11Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other372.5 V32 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10474
dc.description.abstractThe general objetive of the study Was to determine the level of knowledge of the Grapho-plastic technique presented by fifth-level students in initial education. The aspects of the methodology were determined as follows: non-experimental type of research, with a simple descriptive design, a population of 193, and a sample of 57 students. The instrument used was a questionnaire of questions applied to fifth-level students in initial education. The results show that the level of knowledge of the Grapho plastic technique in students, considering the four dimensions: Drawing, Painting, Modeling, and Tearing, indicates that they are at the achieved level with 71.9% (n=41), in the process level, 28.1% (n=16) of them. Likewise, there were no students at the initial level. It is concluded that regarding the level of knowledge of the Grapho-plastic technique in fifth-level students in initial education, considering the four dimensions, they are at the highest level, with 71.9% (n=41).en_US
dc.description.abstractEl estudio tuvo como objetivo general determinar el nivel de conocimiento de la técnica Grafo plásticas que presentan las estudiantes del quinto nivel de educación inicial. Los aspectos de la metodología se determinaron de la siguiente manera: tipo de investigación no experimental, con diseño descriptivo simple, una población de 193 y una muestra de 57 estudiantes. El instrumento utilizado fue un cuestionario de preguntas que se aplicó a las estudiantes del quinto nivel de educación inicial. Los resultados muestran que el nivel de conocimiento de la técnica Grafo plásticas en las estudiantes, teniendo en cuenta las cuatro dimensiones: Dibujo, Pintura, Modelado y Rasgado, indica que se encuentran en nivel logrado con un 71,9% (n=41), en nivel de proceso el 28,1% (n=16) de ellas. Asimismo, no hubo estudiantes que se encontraran en el nivel de Inicio. Se concluye que, respecto al nivel de conocimiento de la técnica Grafo plásticas en las estudiantes del quinto nivel de educación inicial, teniendo en cuenta las cuatro dimensiones, se encuentran en el nivel más alto, con un 71,9% (n=41).es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectArtes gráficases_PE
dc.subjectArtes plásticases_PE
dc.subjectMétodo de enseñanzaes_PE
dc.subjectEstudiante universitarioes_PE
dc.subjectEducación de la primera infanciaes_PE
dc.titleNivel de conocimiento en la técnica grafo plásticas por estudiantes del quinto nivel de educación inicial Facultad Ciencias de la Educación y Humanidades UNAP, Iquitos 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni72917927
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-0466-7315
renati.advisor.dni05204041
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorVasquez Mesia, Martha Isabel
renati.jurorOyarse Sangama, Lady Diane
renati.jurorMacedo Torres, Lita
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess