Valoración de los alumnos del 5to. nivel sobre la formación profesional en negocios internacionales y turismo, FACEN - UNAP, 2021
Date
2023Author
Cerron Diaz, Carla Patricia
Morales Dall’’orso, Katherine Lorena
Metadata
Show full item recordAbstract
The thesis developed is titled "Assessment of the students of the 5th. Level on professional training in international business and tourism, FACEN - UNAP, 2021", it has the objective of determining how much the competence indicators of the subjects received and valued from the cognitive, procedural and attitudinal aspect of the students who are studying the last academic year of the career of International Business and Tourism. Methodologically, it is a quantitative and applied study with a descriptive design. 45 surveys were applied to the regular students of the last cycle. The instrument was subjected to validation, obtaining a Cronbach's alpha = 0.8919 of excellent reliability, that is, the survey measures what is required to be measured. The statistical results show that the cognitive capacity is the most valued, it does not become significant, in the same way the procedural and attitudinal capacity do not have much difference in valuation. In the three capacities, the assessment "Quite" is the one that predominates. The hypothesis is rejected because the results of the assessments are statistically insignificant, so there is no further assessment of the academic training of the students of the 5th level of the professional school of International Business and Tourism. La tesis desarrollada lleva por título “valoración de los alumnos del 5to. Nivel sobre la formación profesional en negocios internacionales y turismo, FACEN - UNAP, 2021” con el objetivo de determinar cuánto valoran los indicadores de competencia de las asignaturas recibidas y valoradas desde el aspecto cognoscitivo, procedimental y actitudinal de los alumnos que están cursando el último año académico de la carrera de Negocios Internacionales y Turismo. Metodológicamente es un estudio cuantitativo y aplicado con diseño descriptivo. Se aplicaron 45 encuestas a los alumnos regulares del último ciclo. El instrumento fue sometido a validación obteniendo un alfa de Cronbach = 0,8919 de excelente confiabilidad, es decir que la encuesta mide lo que se requiere medir. Los resultados estadísticos demuestran que la capacidad cognoscitiva es la mayor valorada, no llega a ser significativa, de igual manera la capacidad procedimental y actitudinal no tienen mucha diferencia de valoración. En las tres capacidades la valoración “Bastante” es la que prepondera. Se rechaza la hipótesis porque los resultados de las valoraciones son estadísticamente sin significancia, por lo que no existe mayor valoración de la formación académica de los alumnos del 5to nivel de la escuela profesional de Negocios Internacionales y Turismo.
Collections
- Tesis [159]