Show simple item record

dc.contributor.advisorReátegui Paredes, Víctor Raúl
dc.contributor.authorCerron Diaz, Carla Patricia
dc.contributor.authorMorales Dall’’orso, Katherine Lorena
dc.date.accessioned2024-09-16T17:01:28Z
dc.date.available2024-09-16T17:01:28Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other382 C45 2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10481
dc.description.abstractThe thesis developed is titled "Assessment of the students of the 5th. Level on professional training in international business and tourism, FACEN - UNAP, 2021", it has the objective of determining how much the competence indicators of the subjects received and valued from the cognitive, procedural and attitudinal aspect of the students who are studying the last academic year of the career of International Business and Tourism. Methodologically, it is a quantitative and applied study with a descriptive design. 45 surveys were applied to the regular students of the last cycle. The instrument was subjected to validation, obtaining a Cronbach's alpha = 0.8919 of excellent reliability, that is, the survey measures what is required to be measured. The statistical results show that the cognitive capacity is the most valued, it does not become significant, in the same way the procedural and attitudinal capacity do not have much difference in valuation. In the three capacities, the assessment "Quite" is the one that predominates. The hypothesis is rejected because the results of the assessments are statistically insignificant, so there is no further assessment of the academic training of the students of the 5th level of the professional school of International Business and Tourism.en_US
dc.description.abstractLa tesis desarrollada lleva por título “valoración de los alumnos del 5to. Nivel sobre la formación profesional en negocios internacionales y turismo, FACEN - UNAP, 2021” con el objetivo de determinar cuánto valoran los indicadores de competencia de las asignaturas recibidas y valoradas desde el aspecto cognoscitivo, procedimental y actitudinal de los alumnos que están cursando el último año académico de la carrera de Negocios Internacionales y Turismo. Metodológicamente es un estudio cuantitativo y aplicado con diseño descriptivo. Se aplicaron 45 encuestas a los alumnos regulares del último ciclo. El instrumento fue sometido a validación obteniendo un alfa de Cronbach = 0,8919 de excelente confiabilidad, es decir que la encuesta mide lo que se requiere medir. Los resultados estadísticos demuestran que la capacidad cognoscitiva es la mayor valorada, no llega a ser significativa, de igual manera la capacidad procedimental y actitudinal no tienen mucha diferencia de valoración. En las tres capacidades la valoración “Bastante” es la que prepondera. Se rechaza la hipótesis porque los resultados de las valoraciones son estadísticamente sin significancia, por lo que no existe mayor valoración de la formación académica de los alumnos del 5to nivel de la escuela profesional de Negocios Internacionales y Turismo.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectComercio internacionales_PE
dc.subjectTurismoes_PE
dc.subjectFormación profesionales_PE
dc.subjectEvaluación de la educaciónes_PE
dc.subjectEstudiante universitarioes_PE
dc.subjectUniversidades públicases_PE
dc.titleValoración de los alumnos del 5to. nivel sobre la formación profesional en negocios internacionales y turismo, FACEN - UNAP, 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineNegocios Internacionales y Turísmoes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias Económicas y de Negocioses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Negocios Internacionales y Turismoes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04es_PE
renati.author.dni70033686
renati.author.dni74129463
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-3189-4759
renati.advisor.dni05310736
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline416126es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorMera Ramirez, Jorge Luis
renati.jurorChong Vela, Rilke
renati.jurorParedes Meneses, Jacker
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess