Acceso al financiamiento formal y a la educación superior en colaboradores de la empresa Service Amazon del Oriente S.R.L. año 2023
Date
2024Author
Wimachi Canaquiri de Ortiz, Karen Liliana
Honorio Vega, Arantxa Isabel
Metadata
Show full item recordAbstract
In every society, man seeks to develop and have an adequate level of well being for himself and his family. In this scenario, access to formal credit and higher education are important for a more just society. In the local environment, there is no evidence of studies that address this problem regarding the extent to which both the financial system and higher education are accessed, which is why the study aims to identify how access to formal financing and university higher education is presented in employees of the Service Amazon company in the east. SRL, which had the participation of 67 collaborators and used a quantitative, observational approach and a non-experimental descriptive design, the results highlight regular access in both areas, in terms of formal financing, 36% use financial products, but only 17% access it frequently, and 61% recognize limitations to its access, despite the fact that 41% recognize its importance. In the case of university higher education, 37% carry out studies at this level, with 34% accessing it frequently, although 42% recognize limitations and 70% value its importance. Both accesses present four significant characteristics each, such as regular use, inadequate frequency of access, recognition of limitations and perception of their importance. En toda sociedad el hombre busca desarrollarse y contar con un nivel de bienestar para él y su familia adecuado, en el escenario el acceso al crédito formal y a la educación superior son importantes para una sociedad más justa, en el medio local no se evidencia estudios que abordar esta problemática sobre en qué medida se accede tanto al sistema financiero como a la educación superior, por ello que el estudio platea como objetivo identificar cómo se presenta el acceso al financiamiento formal y la educación superior universitaria en colaboradores de la empresa Service Amazon del oriente SRL, el cual conto con la participación de 67 colaborares y se utilizó un enfoque cuantitativo, observacional y un diseño no experimental descriptivo, los resultados destacan un acceso regular en ambas áreas, en cuanto al financiamiento formal, el 36% utiliza productos financieros, pero solo el 17% accede con frecuencia, y el 61% reconoce limitaciones para su acceso, a pesar de que el 41% reconoce su importancia. En el caso de la educación superior universitaria, el 37% realiza estudios a este nivel, con un 34% accediendo con frecuencia, aunque el 42% reconoce limitaciones y el 70% valora su importancia. Ambos accesos presentan cuatro características significativas cada uno, como el uso regular, la inadecuada frecuencia de acceso, el reconocimiento de limitaciones y la percepción de su importancia.
Collections
- Tesis [299]