El nivel de la conciencia ambiental en los estudiantes del quinto grado de secundaria de la Institución Educativa Nº 60080, Ramón Castilla 2023
Abstract
Evaluate the level of environmental awareness in 5th grade students. secondary school at 60080 Ramón Castilla during the 2023 school year was the purpose of the study; for this purpose, quantitative-descriptive methodology was used and 117 students participated; As a result, the students presented an average level of environmental awareness of 63%, exceeding more than 50% in the statistical results. The evaluation concludes that strategies need to be improved in the planning and execution of environmental education in the area of social sciences and other areas related to active citizenship to raise the level of environmental awareness in secondary education students. Regarding the affective dimension, it is also at a medium level with 67.3%, the cognitive part is at a medium level with 55.5%, the conative indicator is at a medium level with 65.5% and regarding the active area was found to be at a medium level with 60.5%. It is required that training institutions improve the capacity for emotional expression, information management, pro-environmental disposition and the adoption of behaviors that improve environmental lifestyles at home, school and in the community. Evaluar el nivel de conciencia ambiental en educandos de 5to. de secundaria de la 60080 de Ramón Castilla durante el año escolar 2023 fue el propósito de estudio, para ello se recurrió a la metodología cuantitativa-descriptiva y participaron 117 educandos; dando como resultado que los estudiantes presentaron un nivel medio de conciencia ambiental en un 63%, al superar más del 50% en el resultado estadísticos, en la evaluación se concluye que se necesita mejorar las estrategias en la planificación y ejecución de la educación ambiental en el área de ciencias sociales y las demás áreas afines a la ciudadanía activa para elevar el nivel conciencia ambiental en los estudiantes de educación secundaria. Respecto a la dimensión afectiva se encuentra también en el nivel medio con 67,3%, la parte cognitiva se encuentra en nivel medio con 55,5%, el indicador conativo se encuentra en un nivel medio con 65,5% y en cuanto al ámbito activo se comprobó que se encuentra en nivel medio con 60,5%. Se requiere que desde las instituciones formativas se mejore la capacidad de expresión emocional, de gestión informativa, de disposición proambientalista y la adopción de conductas que mejoren los estilos de vida ambientalistas en la casa, la escuela y la comunidad.
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