Show simple item record

dc.contributor.advisorPanduro Urrelo, Harvey Enrique
dc.contributor.authorMagin Pinedo, Seminario
dc.date.accessioned2024-09-20T15:03:45Z
dc.date.available2024-09-20T15:03:45Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other370.152 M16 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10508
dc.description.abstractThe purpose of the present study was to establish the relationship between thinking styles and reading comprehension in students of the educational institution N°6010265 Rómulo Freitas Alvarado, Saramurrillo District of Urarinas in the 2022 school year. A quantitative approach was applied, the level of research It was basic, correlational in scope. The design was non-experimental and transversal. The sample population consisted of 35 students. The instruments used were the Sternberg thinking styles test and the reading comprehension questionnaire. It was concluded that there is a significant relationship between thinking styles and reading comprehension.en_US
dc.description.abstractEl propósito del presente estudio fue establecer la relación entre estilos de pensamiento y la comprensión lectora en estudiantes de la institución educativa N°6010265 Rómulo Freitas Alvarado, Saramurillo Distrito de Urarinas en el año lectivo 2022. Se aplicó un enfoque cuantitativo, el nivel de investigación fue básico, de alcance correlacional. El diseño fue no experimental de tipo trasversal. La población muestra estuvo constituida por 35 estudiantes. Los instrumentos utilizados fueron el test de estilos de pensamiento Sternberg y el cuestionario de comprensión lectora. Se concluyó que existe relación significativa entre los estilos de pensamiento y la comprensión lectora.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectPensamientoes_PE
dc.subjectComprensión lectoraes_PE
dc.subjectEstudiante de secundariaes_PE
dc.titleEstilos de pensamiento y comprensión lectora en los estudiantes de la Institución Educativa N° 6010265 Rómulo Freitas Alvarado de nivel secundaria, Saramurillo distrito de Urarinas 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Secundaria con Especialidad en Lengua y Literaturaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Secundaria con especialidad en Lengua y Literaturaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni46573123
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-3552-2592
renati.advisor.dni05377079
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline121746es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorDe la Puente Gonzales, Ynes Amanda
renati.jurorNavarro Cobos, Herlinda
renati.jurorParedes Isuiza, Heydi Mariel
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess