Show simple item record

dc.contributor.advisorReátegui Paredes, Víctor Raúl
dc.contributor.authorArmas Garcia, Sandro Lenin
dc.date.accessioned2024-09-23T17:33:45Z
dc.date.available2024-09-23T17:33:45Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other336.29 A74 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10509
dc.description.abstractThe objective of the research was to determine the effect of the implementation of the new institutional paradigm of SUNAT on the quality of service provided to the taxpayer of the city of Iquitos, 2022, where a quantitative study and pre experimental design have been used. Taking as a population 853 taxpayers to whom a questionnaire was applied to collect information. Meanwhile, it was obtained as results that the institutional paradigm is qualified as regular by 23%. Regarding the level of quality of service provided to the taxpayer before the implementation of the new institutional paradigm in the Sunat Iquitos headquarters, it is qualified as regular by 27%. While the level of quality of service provided to the taxpayer after the implementation of the new institutional paradigm in the Sunat is qualified as good by 51%; therefore, the implementation of SUNAT's new institutional paradigm has had a positive effect on the quality of service, contrasted by a significance of 0.000.en_US
dc.description.abstractLa investigación tuvo como objetivo determinar el efecto que tiene la implementación del nuevo paradigma institucional de la SUNAT en la calidad de servicio brindado al contribuyente de la ciudad de Iquitos, 2022, donde se ha utilizado un estudio tipo cuantitativo y diseño pre – experimental. Tomando como población a 853 contribuyentes a quienes se les aplicó un cuestionario para el recojo de información. En tanto, se obtuvo como resultados que, el paradigma institucional es calificado como regular por un 23%. Respecto, al nivel de calidad de servicio brindado al contribuyente antes de la implementación del nuevo paradigma institucional en la Sunat sede Iquitos es calificado como regular por el 27%. Mientras que el nivel de calidad de servicio brindado al contribuyente después de la implementación del nuevo paradigma institucional en la Sunat es calificado como buena por un 51%; por tanto, la implementación del nuevo paradigma institucional de la SUNAT ha tenido un efecto positivo en la calidad de servicio, contrastada por una significancia de 0.000.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectParadigmases_PE
dc.subjectSistemas tributarioses_PE
dc.subjectCalidades_PE
dc.subjectServicios de atención al clientees_PE
dc.titleNuevo paradigma institucional de la SUNAT y su efecto en la calidad del servicio brindado al contribuyente de Iquitos 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises_PE
thesis.degree.disciplineMaestría en Gestión Públicaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Escuela de Postgradoes_PE
thesis.degree.nameMaestro(a) en Gestión Públicaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.06.02es_PE
renati.author.dni40815989
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-3189-4759
renati.advisor.dni05310736
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline417477es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#maestroes_PE
renati.jurorPasquel Flores, Beny
renati.jurorSolsol Hidalgo, Edgar Alberto
renati.jurorPanduro del Castillo, Alan Raul
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess