Show simple item record

dc.contributor.advisorRios Mendoza, Silvia Raquel
dc.contributor.authorPerez Icomena, Etti Anali
dc.date.accessioned2024-09-26T16:14:47Z
dc.date.available2024-09-26T16:14:47Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other372.62 P45 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10524
dc.description.abstractThe purpose of the research was to determine the relationship between the level of use of digital technological media and oral communication in children of the Institución Educativa Inicial N°160 Mi Primer Economía Caballococha 2024. In this study, a quantitative approach was used, the type of research was relational with a non-experimental design, characterized by a correlational and transectional design. The population was made up of 79 children from the Initial Educational Institution No. 160 My First Learning Caballococha 2024, observation was used as a technique, and an observation guide was used as an instrument for data collection that was validated by three experts in the field. The results obtained were, Spearman's correlation coefficient (ρ\rhoρ) between "Oral Communication" and "Digital Technological Media" is 0.632; bilateral significance (p-value) of 0.05, reaching the conclusion that there is a positive relationship between the use of digital technological media and oral communication in the children evaluated.en_US
dc.description.abstractEl propósito de la investigación fue determinar la relación entre el nivel de uso de los medios tecnológicos digitales y la comunicación oral en niños de la Institución Educativa Inicial N°160 Mi Primer Aprendizaje Caballococha 2024. En este estudio, se empleó un enfoque cuantitativo, el tipo de investigación fue relacional de diseño no experimental, caracterizado por un diseño correlacional y transeccional. La población estuvo constituida por 79 niños de la Institución Educativa Inicial N°160 Mi Primer Aprendizaje Caballococha 2024, se utilizó como técnica la observación, y como instrumento para la recolección de datos un guía de observación que fue validada por tres expertos en la materia. Los resultados obtenidos fueron, el coeficiente de correlación de Spearman (ρ\rhoρ) entre "Comunicación oral" y "Medios tecnológicos digitales" es 0.632; la significancia bilateral (p-valor) de 0.05, llegando a la conclusión que existe una relación positiva entre el uso de medios tecnológicos digitales y la comunicación oral en los niños evaluados.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectComunicación orales_PE
dc.subjectTecnologíaes_PE
dc.subjectMedios digitaleses_PE
dc.subjectNiño en edad preescolares_PE
dc.subjectEscuela de párvuloses_PE
dc.titleMedios tecnológicos digitales y la comunicación oral en niños de la Institución Educativa Inicial N°160 Mi Primer Aprendizaje, Caballococha 2024es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni44431693
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-6235-1998
renati.advisor.dni05375366
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorPizango Paima, Rusel Americo
renati.jurorCuipal Torres, Julio Segundo
renati.jurorMera Aro, Adela Cecilia
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess