Show simple item record

dc.contributor.advisorMera Aro, Adela Cecilia
dc.contributor.authorValentin Dosantos, Marleny
dc.date.accessioned2024-09-26T16:14:48Z
dc.date.available2024-09-26T16:14:48Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other372.52 V19 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10525
dc.description.abstractThe main objective of the present investigation has been to determine the relationship between drawing and creativity in children from the Institución Educativa Inicial N°746 Santa Clara, Caballococha 2022, and to achieve this, relational research was used as a type of research, with a design not experimental, correlational transectional. The population was all children from the aforementioned Institution, the sample was census, which is equivalent to 86 children. The observation technique was used and the observation guide as instruments, in order to obtain the data, the instruments were validated through expert judgment. The results of the Spearman's Rho correlation value is 0.288, it is evident that there is a moderate and significant positive relationship between drawing and creativity, which suggests that children who have better performance in drawing tend to show higher levels of creativity.en_US
dc.description.abstractEl objetivo principal de la presente investigación ha sido determinar la relación entre el dibujo y la creatividad en niños de la Institución Educativa Inicial N°746 Santa Clara, Caballococha 2022, y para lograrlo se usó como tipo de investigación el relacional, con un diseño no experimental, transeccionales correlacionales. Se tuvo como población a todos los niños de la Institución mencionada, la muestra fue censal, lo que equivale a 86 niños. Se utilizó la técnica de la observación y como instrumentos la guía de observación, con la finalidad de obtener los datos, los instrumentos fueron validados mediante juicio de expertos. Los resultados del valor de la correlación de Rho de Spearman es 0.288 y el valor de p (bilateral) es 0.007, se evidencia que existe una relación positiva moderada y significativa entre el dibujo y la creatividad, lo que sugiere que los niños que tienen un mejor desempeño en dibujo tienden a mostrar mayores niveles de creatividad.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectDibujoes_PE
dc.subjectCreatividades_PE
dc.subjectNiño en edad preescolares_PE
dc.subjectEscuela de párvuloses_PE
dc.titleEl dibujo y la creatividad en niños de la Institución Educativa Inicial N° 746 Santa Clara, Caballococha 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni48212364
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-1990-8487
renati.advisor.dni42817890
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorZagaceta Aranda, Lily Nancy
renati.jurorOyarse Sangama, Lady Diane
renati.jurorParedes Isuiza, Heydi Mariel
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess