Show simple item record

dc.contributor.advisorBabilonia Reátegui, Celia María
dc.contributor.authorLopez Ahuanari, Luz Karina
dc.date.accessioned2024-09-26T16:14:49Z
dc.date.available2024-09-26T16:14:49Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other373.19 L83 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10528
dc.description.abstractThe purpose of this study was to determine the influence of social skills on learning outcomes in the area of Social Sciences in second-year high school students at the Jorge Bardales Ruiz Educational Institution, city of Nauta 2023. The research was applicative, with the method pre-experimental experimental type. The population was made up of 152 second-year secondary school participants from the “Jorge Bardales Ruíz” educational center registered during the year 2023, and the sample size was represented by 25 participants. The survey and questionnaire were used as a technique and instrument. The analysis and interpretation of information was carried out descriptively (Frequency, Average () and Percentage) and inferentially through the Student t hypothesis test for approval of the hypothesis. In the main conclusion, it was shown that the influence of Social Skills will be statistically significant in the Learning Results in the area of Social Sciences in second year high school students of the Jorge Bardales Ruiz Educational Institution, city of Nauta 2023.en_US
dc.description.abstractEste estudio presentó como finalidad determinar la influencia de las Habilidades sociales en los Resultados del aprendizaje en el área de Ciencias Sociales en estudiantes de segundo de secundaria de la Institución Educativa Jorge Bardales Ruiz, ciudad de Nauta 2023. La investigación fue aplicativa, con el método experimental de tipo preexperimental. La cantidad poblacional lo constituyeron 152 participantes de segundo de secundaria del centro educativo “Jorge Bardales Ruíz” registrados en el transcurso del año 2023, y el tamaño de muestra fue representada por 25 participantes. Se utilizaron la encuesta y el cuestionario como técnica e instrumento. El análisis e interpretación de información fue realizada de forma descriptiva (Frecuencia, Promedio ( x ) y Porcentaje) y de forma inferencial a través de la prueba de hipótesis t de student para la aprobación de la hipótesis. En la conclusión principal se demostró que la influencia de las Habilidades sociales será estadísticamente significativa en los Resultados del aprendizaje en el área Ciencias Sociales en estudiantes de segundo de secundaria de la Institución Educativa Jorge Bardales Ruiz, ciudad de Nauta 2023.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectCiencias socialeses_PE
dc.subjectAprendizajees_PE
dc.subjectHabilidades socialeses_PE
dc.subjectEstudiante de secundariaes_PE
dc.titleInfluencia de las habilidades sociales en los resultados del aprendizaje en el área de ciencias sociales en estudiantes de segundo de secundaria de la Institución Educativa Jorge Bardales Ruíz, ciudad de Nauta 2023es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Secundaria con Especialidad en Ciencias Socialeses_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Secundaria con Especialidad en Ciencias Socialeses_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni76164047
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-9084-161X
renati.advisor.dni10423298
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline121266es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorCeliz Lopez, Teofilo
renati.jurorDiaz Vasquez, Selva Libertad
renati.jurorPinedo Meza, Enrique
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess