Show simple item record

dc.contributor.advisorGuevara Torres, Fernando
dc.contributor.authorPerez Saboya, Jaureman
dc.date.accessioned2024-10-02T16:06:17Z
dc.date.available2024-10-02T16:06:17Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other372.4 P45 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10541
dc.description.abstractThe general objective of the thesis is to relate reading - writing with the construction of critical thinking in fifth grade students of Primary Education Regina Leonor Cortes Alvarado Nauta Educational Institution 2023. The type of quantitative descriptive research, with a cross-sectional correlational design, with a sample of 88 students from an educational institution in the Province of Loreto Nauta, the instruments for data collection were used an Evaluation Scale for the reading - writing variable and a Likert type scale to measure Critical Thinking. As a result, there is a Pearson correlation coefficient of rxy= 0.716, this value indicates a strong, direct and positive relationship between both variables; It is concluded by demonstrating the general hypothesis of the research: “There is a relationship between reading - writing with the construction of critical thinking of students in the fifth grade of primary education.en_US
dc.description.abstractLa tesis tiene como objetivo general Relacionar la lectura - escritura con la construcción del pensamiento crítico en estudiantes del quinto grado de Educación Primaria Institución Educativa Regina Leonor Cortes Alvarado Nauta 2023. El tipo de investigación descriptiva cuantitativa, con diseño correlacional del tipo transversal, con una muestra de 88 estudiantes de una institución educativa de la Provincia de Loreto Nauta, los instrumentos para el recojo de datos se utilizó una Escala de evaluación para la variable lectura - escritura y una escala tipo Likert para medir el Pensamiento crítico. Como resultado se tiene un coeficiente de correlación de Pearson de rxy= 0,716, este valor indica relación fuerte, directa y positiva, entre ambas variables; se concluye demostrando la hipótesis general de la investigación: “Existe relación entre la lectura - escritura con la construcción del pensamiento crítico de los estudiantes del quinto grado de educación primaria.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectLecturaes_PE
dc.subjectEscrituraes_PE
dc.subjectPensamiento críticoes_PE
dc.subjectEstudiante de primariaes_PE
dc.titleLectura, escritura y construcción del pensamiento crítico en estudiantes del quinto grado de educación primaria Institución Educativa Regina Leonor Cortes Alvarado, Nauta 2023es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Primariaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Primariaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni05700207
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-0466-7315
renati.advisor.dni05204041
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline112016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorRodriguez Mera de Fababa, Nilda Manuela
renati.jurorRios Ramirez, Roger Ricardo
renati.jurorCuipal Torres, Julio Segundo
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess