Show simple item record

dc.contributor.advisorRios Mendoza, Silvia Raquel
dc.contributor.authorPereyra Pezo, Meredith
dc.date.accessioned2024-10-02T16:06:18Z
dc.date.available2024-10-02T16:06:18Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other372.7 P45 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10544
dc.description.abstractThe purpose of this research was to determine the relationship between the level of problem solving and the level of mathematics learning in children from the Institution Educative Initial N°728, Caballo Cocha 2024. This study used a quantitative research approach. This is relational research with a correlational and transactional design. This design focuses on describing the relationships between two or more variables at a specific time, measuring how the variables correlate. The population under study was made up of all the children of the Initial Educational Institution No. 728, Caballo Cocha 2024, with a total of 118 children. Observation was used as an evaluation technique and instrument, and an observation guide was used as an instrument for data collection, which was validated by a team of experts in the field. The results showed that a correlation coefficient of 0.715 was obtained between problem solving and mathematics learning, with a significance level of 0.05. Concluding, there is a significant relationship between the level of problem solving and the level of mathematics learning in children.en_US
dc.description.abstractEl propósito de la presente investigación fue determinar la relación del nivel de la resolución de problema y el nivel de aprendizaje de la matemática en niños de la Institución Educativa Inicial N°728, Caballo Cocha 2024. Este estudio utilizó un enfoque cuantitativo de investigación. Se trata de una investigación de tipo relacional con un diseño correlacional y transeccional. Este diseño se centra en describir las relaciones entre dos o más variables en un momento específico, midiendo cómo se correlacionan las variables. La población, objeto de estudio estuvo constituido por todos los niños de la Institución Educativa Inicial N° 728, Caballo Cocha 2024, siendo un total de 118 niños. Se utilizaron como técnica e instrumento de evaluación, la observación y, como instrumento para la recolección de datos una guía de observación que fueron validadas por un equipo de expertos en la materia. Los resultados que se obtuvo un coeficiente de correlación de 0.715 entre la resolución de problemas y el aprendizaje de la matemática, con un nivel de significancia de 0.05. Concluyendo, existe una relación significativa entre el nivel de resolución de problemas y el nivel de aprendizaje de la matemática en los niños.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectMatemáticases_PE
dc.subjectAprendizaje basado en problemases_PE
dc.subjectNiño en edad preescolares_PE
dc.subjectEscuela de párvuloses_PE
dc.titleResolución de problemas y el aprendizaje de la matemática en niños de la Institución Educativa Inicial N°728, Caballococha 2024es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni70101300
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-6235-1998
renati.advisor.dni05375366
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorZambrano Peña, Luis Nilo
renati.jurorOyarse Sangama, Lady Diane
renati.jurorFlores Saavedra, Rafael
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess