Educación universitaria y emprendimiento empresarial en los estudiantes de contabilidad de la Universidad Nacional de la Amazonía Peruana periodo 2024
Date
2024Author
Barria Torres, Renzo Luis
Jurado Sajami, Reyna Kristell
Metadata
Show full item recordAbstract
The objective of this research was to determine the relationship between the university education provided to Accounting students at the National University of the Peruvian Amazon and the level of business entrepreneurship developed during the period 2024, with a type of quantitative research, with a non experimental design. and type of transectional or transversal design, I included as a population 260 students belonging to the Accounting career of the National University of the Peruvian Amazon, concluding that a moderately strong positive correlation is established (0.614, p < 0.01) between education university taught to Accounting students at the National University of the Peruvian Amazon and the level of business entrepreneurship developed during the period 2024. This suggests that as the level of university education increases, the level of business entrepreneurship activity also tends to increase. , in addition to The moderately strong positive correlation (0.543, p < 0.01) between teacher training and attitudes towards entrepreneurship indicates an association between both aspects. Accounting students at the National University of the Peruvian Amazon who receive greater teaching training tend to have more favorable attitudes toward entrepreneurship. This association highlights the importance of educational support and encouragement provided by the university in the entrepreneurial intention of students. La presente investigación tuvo por objetivo determinar la relación existente entre la educación universitaria impartida a los estudiantes de Contabilidad en la Universidad Nacional de la Amazonia Peruana y el nivel de emprendimiento empresarial desarrollado durante el periodo 2024, con tipo de investigación cuantitativa, de diseño no experimental y tipo de diseño transaccional o transversal, incluyo como población a 260 estudiantes pertenecientes a la carrera de Contabilidad de la Universidad Nacional de la Amazonia Peruana, llegando a concluir que se establece una correlación positiva moderadamente fuerte (0.614, p < 0.01) entre la educación universitaria impartida a los estudiantes de Contabilidad en la Universidad Nacional de la Amazonia Peruana y el nivel de emprendimiento empresarial desarrollado durante el periodo 2024. Esto sugiere que a medida que aumenta el nivel de educación universitaria, también tiende a incrementarse el nivel de actividad emprendedora empresarial, además de La correlación positiva moderadamente fuerte (0.543, p < 0.01) entre la formación docente y las actitudes hacia el emprendimiento indica una asociación entre ambos aspectos. Los estudiantes de Contabilidad en la Universidad Nacional de la Amazonia Peruana que reciben una mayor formación docente tienden a tener actitudes más favorables hacia el emprendimiento. Esta asociación resalta la importancia del soporte educativo y el estímulo proporcionado por la universidad en la intención emprendedora de los estudiantes.
Collections
- Tesis [296]