Show simple item record

dc.contributor.advisorHernández Grández, Anunciación
dc.contributor.authorCorrea Linares, Ines
dc.date.accessioned2024-10-03T16:55:00Z
dc.date.available2024-10-03T16:55:00Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other372.19 C77 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10552
dc.description.abstractThe objective of this research was: Determine the relationship that exists between family support and the achievement of learning in the area of communication in students in the sixth grade of primary school at the Miguel Acosta Oyarce Educational Institution in the district of Ramón Castilla in the 2023 school year. The present research is non-experimental, transectional and correlational. The population and sample were made up of 145 parents of the sixth grade of primary school. The correlation was performed using Spearman's Rho. The study shows that there is an average level of family support of 60%, where parents fulfill their socioeconomic and socio-affective responsibilities also at an average level. Which significantly influences an average level of learning achievements of their daughters and sons in the area of communication with 63%. There is a correlation coefficient of 0.926** and a p value of 0.000 and the research hypothesis can be accepted.en_US
dc.description.abstractEl objetivo de esta investigación fue: Determinar la relación que existe entre el acompañamiento familiar y el logro de aprendizajes en el área de comunicación en estudiantes del sexto grado de primaria de la Institución Educativa Miguel Acosta Oyarce del distrito de Ramón Castilla en el año escolar 2023. La presente investigación es no experimental de tipo transeccional y correlacional. La población y muestra lo conformaron 145 padres del sexto grado de primaria. La correlación se realizó mediante Rho de Spearman. El estudio demuestra que existe un nivel de acompañamiento familiar medio 60%, donde los padres cumplen con sus responsabilidades socioeconómicas y socioafectivas también en un nivel medio. Lo cual influye de manera significativa en un nivel medio de logros de aprendizajes de sus hijas e hijos en el área de comunicación con un 63%. Existiendo un coeficiente de correlación de 0,926** y un p valor de 0,000 y se puede aceptar la hipótesis de investigación.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectComunicaciónes_PE
dc.subjectAprendizajees_PE
dc.subjectRelaciones familiareses_PE
dc.subjectEstudiante de primariaes_PE
dc.titleAcompañamiento familiar y logros de aprendizaje en el área de comunicación en estudiantes del sexto grado de primaria de la Institución Educativa Miguel Acosta Oyarce del distrito de Ramón Castilla en el año 2023es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Primariaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Primariaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni43596055
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-4318-8771
renati.advisor.dni05222975
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline112016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorPizango Paima, Rusel Americo
renati.jurorVasquez Matute, Sol Patricia
renati.jurorHuanca Ramos, Guillermo
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess