Asertividad y productividad del personal de ventas en la empresa Multiventas Giovanna, Iquitos 2023
Date
2024Author
Muro del Aguila, Kevinn Martin
Marini Flores, Anttony Martty
Metadata
Show full item recordAbstract
The purpose of this study is to identify the type and strength of association that exists between the assertiveness and productivity of the sales staff of a commercial company in the city of Iquitos in 2024. To this end, a non experimental and transversal research was designed; using the survey technique and a structured questionnaire as a data collection instrument. The population is made up of the 26 workers who make up the sales force of the company under study. The main hypothesis is that there is a positive and significant relationship between the variables under study, which, when tested through the Pearson coefficient, yielded a value of 0.294, which proves the hypothesis in the sense that, Yes, there is a positive correlation of a “weak” degree, so it can be stated that, the greater the assertiveness, the better the productivity. At a descriptive level, it was revealed that the majority of workers have a high level of assertiveness (42.31%) and the productivity of most of them is very high (38.46%). It is recommended that company managers arrange for the implementation of a training plan to increase the assertiveness of their sales force; as well as, the allocation of sales quotas is reviewed. El propósito de este estudio es identificar el tipo y fuerza de asociación que existe entre el asertividad y la productividad del personal de ventas de una empresa comercial de la ciudad de Iquitos en el 2024. A este efecto, se diseñó una investigación no experimental y transversal; empleando la técnica de la encuesta y como instrumento de recopilación de datos un cuestionario estructurado. La población está conformada por los 26 trabajadores que integran la fuerza de ventas de la empresa en estudio. La hipótesis principal es que hay una relación positiva y significativa entre las variables en estudio, la misma que al ser puesta a prueba a través del coeficiente de Pearson, arrojó un valor de 0.294, lo que, prueba la hipótesis en el sentido de que, si existe una correlación positiva de grado “débil”, por lo que se puede afirmar que, a mayor asertividad, la productividad es mejor. A nivel descriptivo, se reveló que la mayoría de trabajadores tiene un nivel de asertividad alta (42.31%) y la productividad de la mayoría de ellos es muy alta (38.46%). Se recomienda que los directivos de la empresa dispongan la realización de un plan de capacitación para incrementar el asertividad de su fuerza de ventas; así como, se revise la asignación de cuotas de ventas.
Collections
- Tesis [232]