Show simple item record

dc.contributor.advisorRios Mendoza, Silvia Raquel
dc.contributor.authorPereyra Pezo, Mirtha Maribi
dc.date.accessioned2024-11-06T14:48:30Z
dc.date.available2024-11-06T14:48:30Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other373.13 P45 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10640
dc.description.abstractThe objective of this research is to determine the relationship between the use of learning styles and the level of school performance in religious education in students in the seventh cycle of secondary school at Educational Institution No. 6010148, Caballococha, in the year 2024. This The study adopts a quantitative approach and is relational, with a correlational and transectional design. The sample includes all students in the seventh cycle of secondary school. To collect data, techniques such as the survey and documentary analysis were used, and the instruments used were the questionnaire and the documentary analysis sheet, which were validated by three experts with extensive knowledge on the subject. The results show a correlation coefficient of 0.736 and a significance of 0.05, which allows us to reject the null hypothesis and accept the research hypothesis "If there is a relationship between learning styles and the level of school performance in religious education in students of the seventh grade.”en_US
dc.description.abstractEl objetivo de esta investigación es determinar la relación entre el uso de los estilos de aprendizaje y el nivel de rendimiento escolar en educación religiosa en los estudiantes del séptimo ciclo de secundaria de la Institución Educativa N°6010148, Caballococha, en el año 2024. Este estudio adopta un enfoque cuantitativo y es de tipo relacional, con un diseño correlacional y transeccional. La muestra incluye a todos los estudiantes del séptimo ciclo de secundaria. Para la recolección de datos, se utilizaron técnicas como la encuesta y el análisis documental, y los instrumentos empleados fueron el cuestionario y la ficha de análisis documental, los cuales fueron validados por tres expertos con amplio conocimiento en la materia. Los resultados muestran un coeficiente de correlación de 0.736 y una significancia de 0.05, lo que permite rechazar la hipótesis nula y aceptar la hipótesis de investigación “Si existe relación entre los estilos de aprendizaje y el nivel de rendimiento escolar en educación religiosa en los estudiantes del séptimo de secundaria”.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectMétodo de aprendizajees_PE
dc.subjectRendimiento escolares_PE
dc.subjectEducación religiosaes_PE
dc.subjectEstudiante de secundariaes_PE
dc.titleEstilos de aprendizaje y rendimiento escolar en educación religiosa en los estudiantes del séptimo ciclo de secundaria de la Institución Educativa N°6010148, Caballococha 2024es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Secundaria con Especialidad en Filosofía y Psicopedagogíaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Secundaria con Especialidad en Filosofía y Psicopedagogíaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni70146031
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-6235-1998
renati.advisor.dni05375366
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline121426es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorPizango Paima, Rusel Americo
renati.jurorTorrejon Mori, Pedro Emilio
renati.jurorParedes Isuiza, Heydi Mariel
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess