Show simple item record

dc.contributor.advisorTorrejón Mori, Pedro Emilio
dc.contributor.authorSilvano Manuyama, Luz Erlinda
dc.date.accessioned2024-11-07T14:57:43Z
dc.date.available2024-11-07T14:57:43Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other372.13 S55 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10646
dc.description.abstractThis study had the intention of diagnosing the relationship between teaching strategy and level of learning achievement in students in the area of Social Personnel at the Primary Secondary Educational Institution No. 60816 'Almirante Miguel Grau', Yaquerana, 2023. Quantitative framing inquiry without experiment, detailed type and cross design. The population was 83 participants and the test was defined by 69 primary education students from the Primary Secondary Educational Institution No. 60816 'Almirante Miguel Grau', Yaquerana, 2023. The technique used to collect data was the interview and documentary archive, the instruments handled were the question form and the evaluation minutes. The data were processed using the SPSS statistical package, edition 29 in Spanish and the Excel calculation tool. The inferential statistical test Chi Square (X2) with α = 0.05% and 0.95% confidence level was used to analyze and interpret the information. The non parametric test of the Spearman coefficient with a result of 0.7165, which indicates a high degree of correlation; allowed us to accept the thesis that there is a relationship between teaching strategy and level of learning achievement in students in the area of Social Personnel in the Primary Secondary Educational Institution Nº60816 'Almirante Miguel Grau', Yaquerana, 2023.en_US
dc.description.abstractEste estudio tuvo la intensión de diagnosticar la conexión entre estrategia de enseñanza y nivel de logro de aprendizaje en estudiantes del área de Personal Social en la Institución Educativa Primario Secundario Nº 60816 ‘Almirante Miguel Grau’, Yaquerana, 2023. Indagación de encuadre cuantitativo sin experimento, de tipo detallado y diseño cruzado. La población fue de 83 participantes y la prueba estuvo definida por 69 educandos de educación primaria de la Institución Educativa Primario Secundario Nº 60816 ‘Almirante Miguel Grau’, Yaquerana, 2023. La técnica usada para recoger datos fue la entrevista y archivo documental, los instrumentos manejados fueron formulario de preguntas y las actas de evaluación. Los datos fueron procesados manejando el paquete estadístico SPSS, edición 29 en español y la herramienta de cálculo Excel. El examen estadístico inferencial Chi Cuadrado (X2) con α = 0.05% y 0.95% de nivel de confianza se empleo para analizar e interpreter la información. La prueba no paramétrica del coeficiente de Spearman con un resultado de 0,7165, que indica alto grado de correlación; permitió aceptar la tesis que hay relación entre estrategia de enseñanza y el rango del logro de aprendizaje en educandos del área de Personal Social en la Institución Educativa Primario Secundario Nº60816 ‘Almirante Miguel Grau’, Yaquerana, 2023.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectMétodo de enseñanzaes_PE
dc.subjectAprendizajees_PE
dc.subjectIdentidades_PE
dc.subjectParticipación comunitariaes_PE
dc.subjectEstudiante de primariaes_PE
dc.titleEstrategias de enseñanza y logro de aprendizaje en estudiantes del área de personal social en la Institución Educativa Nº 60816 Almirante Miguel Grau, Yaquerana 2023es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Primariaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Primariaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni5378970
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-1826-0989
renati.advisor.dni05340249
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline112016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorRodriguez Quiroz, Segundo Artidoro
renati.jurorVasquez Matute, Sol Patricia
renati.jurorGarcia Maldonado, Rogelia Socorro
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess