Calidad de servicio y satisfacción de los clientes de la empresa Bitel, Iquitos 2023
Date
2024Author
Diaz Vasquez, Cinthia Diana
Lopez Ochoa, Katherine Kathusca
Metadata
Show full item recordAbstract
The current research focuses on determining the relationship between service quality and customer satisfaction at Bitel company, Iquitos 2023, using a descriptive correlational method. To achieve this, a detailed analysis was conducted, and the results are reflected in Table five of the questionnaire, where a coefficient of 0.734** is observed, indicating a positive relationship. Furthermore, the associated p-value for this coefficient is 0.000, indicating a high level of significance. The positive correlation suggests a significant relationship between these variables. This finding supports the importance of maintaining and improving service quality standards to enhance customer satisfaction. Additionally, the correlation coefficient was determined for the data classified in the variables, achieving a statistically significant result of 0.734**. Therefore, it can be asserted that there is a significant connection between the variables in the mentioned company, reinforcing the strategic importance of maintaining high-quality standards to ensure the complete satisfaction of its customers in the current business context. La investigación actual se enfoca en determinar la relación entre la calidad del servicio y la satisfacción del cliente en la empresa Bitel, Iquitos 2023, utili zando un método descriptivo correlacional. Para ello, se llevó a cabo un aná lisis detallado, y los resultados obtenidos se reflejan en la Tabla cinco del cues tionario, donde se observa un coeficiente de 0,734**, señalando una relación positiva. Asimismo, el valor sig. asociado a este coeficiente es 0.000, seña lando un grado de significancia. La correlación positiva sugiere que existe una relación significativa entre estas variables. Este hallazgo respalda la importan cia de mantener y mejorar los estándares de calidad del servicio para poten ciar la satisfacción del cliente. Adicionalmente, Se determinó el coeficiente de correlación para los datos clasificados en las variables, logrando un resultado estadísticamente relevante de 0,734**. Por lo tanto, se puede afirmar que existe una conexión significativa entre las variables en la mencionada em presa, reforzando la importancia estratégica de mantener altos niveles de ca lidad para garantizar la plena satisfacción de sus clientes en el contexto em presarial actual.
Collections
- Tesis [238]