Relación entre las actividades lúdicas y el fortalecimiento del valor de respeto en estudiantes del nivel primario de la Institución Educativa Primaria de Menores N° 60278 Mgr. Boris Meza Mesías, Ramón Castilla 2023
Abstract
The objective of this research was to determine the relationship between recreational activities in strengthening the value of respect in primary level students of the Primary Educational Institution for Minors No. 60278 Mg. Boris Meza Mesías, Ramón Castilla, 2023, in response to the question of the problem: What is the relationship between recreational activities in strengthening the value of respect in students at the primary level of the Primary Educational Institution of that educational institution? For this, 109 students from the institution served as both the population and the sample. The research was not experimental, and the methodology of the study was field correlational. The observation approach was used to collect data, with two questionnaires, one for each variable, which had been previously validated by experts. The results show that the Student's t test statistic = 6.414, with a bilateral significance of 0.000 and a confidence level of 95%, which confirms that there is a significant relationship between recreational activities and the students' respect values. . of the primary level of the Primary Educational Institution for Minors No. 60278 Mg. Boris Meza Mesías, Ramón Castilla, which proves the study hypothesis. El objetivo de esta investigación fue determinar la relación entre las actividades lúdicas en el fortalecimiento del valor de respeto en estudiantes del nivel primaria de la Institución Educativa Primaria de Menores N° 60278 Mg. Boris Meza Mesías, Ramón Castilla, 2023, como respuesta a la interrogativa de la problemática ¿Cuál es la relación entre las actividades lúdicas en el fortalecimiento del valor de respeto en estudiantes del nivel primaria de la Institución Educativa Primaria de esa institución educativa?. Para ello, 109 estudiantes de la institución sirvieron tanto de población como de muestra. La investigación no fue experimental, y la metodología del estudio fue correlacional de campo. Para la recogida de datos se utilizó el enfoque de observación, con dos cuestionarios, uno para cada variable, que habían sido validados previamente por expertos. Los resultados demuestran que el estadístico de la prueba t de Student = 6,414, con una significación bilateral de 0,000 y un nivel de confianza del 95%, lo que confirma que existe una relación significativa entre las actividades lúdicas y los valores de respeto de los estudiantes del nivel primaria de la Institución Educativa Primaria de Menores N° 60278 Mg. Boris Meza Mesías, Ramón Castilla, con lo que se prueba la hipótesis de estudio.
Collections
- Tesis [15]