Show simple item record

dc.contributor.advisorSalinas Berrocal, Boris Fernando
dc.contributor.authorFalcon Llerena, Fredy Rosalio
dc.date.accessioned2024-11-07T17:05:33Z
dc.date.available2024-11-07T17:05:33Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other372.1337 F18R 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10651
dc.description.abstractThe objective of this research was to determine the relationship between recreational activities in strengthening the value of respect in primary level students of the Primary Educational Institution for Minors No. 60278 Mg. Boris Meza Mesías, Ramón Castilla, 2023, in response to the question of the problem: What is the relationship between recreational activities in strengthening the value of respect in students at the primary level of the Primary Educational Institution of that educational institution? For this, 109 students from the institution served as both the population and the sample. The research was not experimental, and the methodology of the study was field correlational. The observation approach was used to collect data, with two questionnaires, one for each variable, which had been previously validated by experts. The results show that the Student's t test statistic = 6.414, with a bilateral significance of 0.000 and a confidence level of 95%, which confirms that there is a significant relationship between recreational activities and the students' respect values. . of the primary level of the Primary Educational Institution for Minors No. 60278 Mg. Boris Meza Mesías, Ramón Castilla, which proves the study hypothesis.en_US
dc.description.abstractEl objetivo de esta investigación fue determinar la relación entre las actividades lúdicas en el fortalecimiento del valor de respeto en estudiantes del nivel primaria de la Institución Educativa Primaria de Menores N° 60278 Mg. Boris Meza Mesías, Ramón Castilla, 2023, como respuesta a la interrogativa de la problemática ¿Cuál es la relación entre las actividades lúdicas en el fortalecimiento del valor de respeto en estudiantes del nivel primaria de la Institución Educativa Primaria de esa institución educativa?. Para ello, 109 estudiantes de la institución sirvieron tanto de población como de muestra. La investigación no fue experimental, y la metodología del estudio fue correlacional de campo. Para la recogida de datos se utilizó el enfoque de observación, con dos cuestionarios, uno para cada variable, que habían sido validados previamente por expertos. Los resultados demuestran que el estadístico de la prueba t de Student = 6,414, con una significación bilateral de 0,000 y un nivel de confianza del 95%, lo que confirma que existe una relación significativa entre las actividades lúdicas y los valores de respeto de los estudiantes del nivel primaria de la Institución Educativa Primaria de Menores N° 60278 Mg. Boris Meza Mesías, Ramón Castilla, con lo que se prueba la hipótesis de estudio.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectJuegos educativoses_PE
dc.subjectRespetoes_PE
dc.subjectValores moraleses_PE
dc.subjectEstudiante de primariaes_PE
dc.subjectEscuela primariaes_PE
dc.titleRelación entre las actividades lúdicas y el fortalecimiento del valor de respeto en estudiantes del nivel primario de la Institución Educativa Primaria de Menores N° 60278 Mgr. Boris Meza Mesías, Ramón Castilla 2023es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Físicaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Física con mención en Formación Deportivaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni45006948
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-5368-0458
renati.advisor.dni40181948
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline151096es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorZagaceta Aranda, Lily Nancy
renati.jurorCuya Gutierrez, Clemente
renati.jurorVela Orbe, Jack
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess