Show simple item record

dc.contributor.advisorHernández Grández, Anunciación
dc.contributor.authorPezo Juan de Dios, Danny Gabriel
dc.date.accessioned2024-11-19T18:20:59Z
dc.date.available2024-11-19T18:20:59Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other372.1192 P49 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10680
dc.description.abstractThe objective of this research was: Determine the relationship that exists between family support and the achievement of learning in the area of social personnel in students of the sixth grade of primary school of the Educational Institution No. 60080 of the city of Caballococha, during the year school year 2024. The research sample was 110 sixth grade primary school students. Hypothesis testing was performed using Spearman's Rho Correlation Test. The study allowed us to conclude that: there is a significant relationship between family support and learning achievements in the area of social personnel in the students of the sixth grade of primary school of the Educational Institution No. 60080 of Caballo Cocha during the 2024 school year, the level of family support in sixth grade students varies, with a medium level predominating (59.4%). The improvement between family support and learning achievements, with a high positive rating (Spearman's Rho = 0.916).en_US
dc.description.abstractEl objetivo de esta investigación fue: Determinar la relación que existe entre el acompañamiento familiar y el logro de aprendizajes en el área de personal social en estudiantes del sexto grado de primaria de la Institución Educativa Nº 60080 de la ciudad de Caballococha, durante el año escolar 2024. La muestra de investigación fue de 110 estudiantes de sexto grado de primaria. La prueba de hipótesis se realizó mediante la Prueba de correlación de Rho de Spearman. El estudio permitió concluir que: existe una relación significativa entre el acompañamiento familiar y los logros de aprendizaje en el área de personal social en los estudiantes del sexto grado de primaria de la Institución Educativa Nº 60080 de Caballo Cocha durante el año escolar 2024, el nivel de acompañamiento familiar en los estudiantes del sexto grado varía, predominando un nivel medio (59,4%). La mejora entre el acompañamiento familiar y los logros de aprendizaje, con una alta calificación positiva (Rho de Spearman = 0.916).es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectParticipación de los padreses_PE
dc.subjectAprendizajees_PE
dc.subjectIdentidades_PE
dc.subjectParticipación comunitariaes_PE
dc.subjectEstudiante de primariaes_PE
dc.titleAcompañamiento familiar y logros de aprendizaje en el área de personal social en estudiantes del sexto grado de primaria de la Institución Educativa N° 60080, Caballococha 2024es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Primariaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Primariaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni44833228
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-4318-8771
renati.advisor.dni05222975
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline112016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorRodriguez Mera de Fababa, Nilda Manuela
renati.jurorSoplin Rios, Judith Alejandrina
renati.jurorAlvarado Icahuate, Lizeth
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess