Show simple item record

dc.contributor.advisorPanduro Urrelo, Harvey Enrique
dc.contributor.authorRojas Tovar, Nancy María
dc.date.accessioned2024-11-21T15:48:09Z
dc.date.available2024-11-21T15:48:09Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other373.127 R77 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10687
dc.description.abstractThe main objective of this research was to determine the relationship between formative evaluation and the mathematical skills developed in the students of the CEBA educational institution, Miguel Acosta Oyarce, located in Caballo Cocha, Province of Ramón Castilla. The study sample consisted of 227 students and a quantitative approach guided by a basic research of non-experimental design was used to evaluate this relationship. The data were analyzed statistically, showing a Kendall's Tau-c coefficient of 0.618 and a p-value of 0.000, which indicates a significant relationship (p<0.05) between the formative evaluation and the mathematical skills developed by the students. students. This suggests that when teachers integrate formative assessment factors into their teaching, students tend to better develop their mathematical skills. In conclusion, the research establishes that there is a positive and significant relationship between formative assessment factors and the development of mathematical skills in students.en_US
dc.description.abstractEl objetivo principal de esta investigación fue determinar la relación entre la evaluación formativa y las habilidades matemáticas desarrolladas en los estudiantes de la institución educativa CEBA, Miguel Acosta Oyarce, ubicada en Caballo Cocha, Provincia de Ramón Castilla. La muestra del estudio consistió en 227 estudiantes y se utilizó un enfoque cuantitativo orientado por una investigación básica de diseño no experimental para evaluar dicha relación. Los datos fueron analizados estadísticamente, mostrando un coeficiente Tau-c de Kendall de 0,618 y un p- valor de 0, 000, lo que indica una relación significativa (p<0,05) entre la evaluación formativa y las habilidades matemáticas desarrolladas por los estudiantes. Esto sugiere que cuando los docentes integran factores de evaluación formativa en su enseñanza, los estudiantes tienden a desarrollar mejor sus habilidades matemáticas. En conclusión, la investigación establece que existe una relación positiva y significativa entre los factores de evaluación formativa y el desarrollo de habilidades matemáticas en estudiantes.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectEvaluación formativaes_PE
dc.subjectHabilidades_PE
dc.subjectMatemáticases_PE
dc.subjectEstudiante de secundariaes_PE
dc.subjectEducación alternativaes_PE
dc.titleEvaluación formativa y habilidades matemáticas en los estudiantes de la Institución Educativa Ceba Miguel Acosta Oyarce, Caballococha Provincia Mariscal Ramón Castilla 2023es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Secundariaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Secundaria con especialidad en Lengua y Literaturaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni19944171
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-3552-2592
renati.advisor.dni05377079
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline121746es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorPerez Vasquez, Oscar Agapito
renati.jurorPongo Mendo, Enrique Gabriel
renati.jurorMurrieta Vasquez, Pedro
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess