Información financiera y su incidencia en la toma de decisiones en la Empresa Casa Plast E.I.R.L, 2019 – 2020
Abstract
At present, decision-making becomes a fundamental phase in the smooth running of any business, for this it is necessary that these have timely useful financial information which facilitates this process for the benefit of the organization, in the present study it was applied to a commercial company with a population of 20 collaborators immersed in management so that from their perception the Incidence of Financial Information in decision-making is identified, which will serve as a reference to understand this process in other companies of similar size, for For this, an investigation was implemented with a quantitative approach, of a cross-sectional descriptive type and a non experimental design, in which it was identified in a relevant way that the techniques of analysis of the financial statements affect an average of 65% almost always and always in the decision-making process. decisions related to investments, financing and operation of the company, which on average 64% of participate tes considers that financial information has an influence on the decision process, in the same way the majority of collaborators consider that for access to credits or to start new projects the financial information is reviewed almost always and always, that the company takes into account indicators of liquidity and profitability and that 40% would never make decisions without having complete and reliable information, so it is concluded that financial information has a positive impact on the company's decision making. En la actualidad la toma de decisiones se torna una fase primordial en la buena marcha de todo negocio, para ello se hace necesario que estas cuente oportunamente con información financiera útil la cual facilite este proceso en beneficio de la organización, en el presente estudio se aplicó a una empresa comercial con una población de 20 colaboradores inmersos en la gestión para que desde su percepción se identifique la Incidencia de la Información Financiera en la toma de decisiones la misma que servirá de referente para entender este proceso en otras empresas de similar envergadura, por ello se implementó una investigación con enfoque cuantitativo, de tipo descriptivo transversal y diseño no experimental, en la que se identificó de manera relevante que las técnicas de análisis a los estados financieros inciden en promedio en un 65% casi siempre y siempre en la toma de decisiones relacionas a inversiones, financiamiento y operatividad de la empresa, que en promedio el 64% de participantes considera que la información financiera tiene una influencia en el proceso de decisiones, de igual manera la mayoría de colaboradores considera que para el acceso a créditos o iniciar nuevos proyectos se revisa la información financiera casi siempre y siempre, que la empresa toma en cuenta indicadores de liquidez y rentabilidad y que un 40% nunca tomarían decisiones sin contar con información completa y confiable concluyendo que información financiera incide positivamente en la toma de decisiones de la empresa.
Collections
- Tesis [307]