Gestión de tesorería en el Hospital Apoyo Iquitos, periodo 2022
Abstract
The objective of this research was to determine Evaluate how treasury management was carried out at the Apoyo Iquitos Hospital, period 2022, with a type of quantitative research of non-experimental design and type of cross sectional design, the research instruments used were the questionnaire and the analysis of documents, with a population and sample of 30 workers between the Economy Unit, the Logistics, Planning and HR Unit of the Apoyo Iquitos Hospital, during the period 2022 and the records of the Hospital's deposit files; It was concluded that the survey reveals a high awareness and appreciation of regulatory compliance in treasury management, supported by 100% of those surveyed. It also points out areas of opportunity, such as the need to improve constant updating on regulations (58% constantly update), increase timely training on treasury regulations (only 16% receive it), and improve internal communication, with respect to control prior to the payment files, it was identified that, although 75% of the files were considered valid, the identification of the 25% that required observations highlights the opportunity to improve the quality and conformity of the documentation from the beginning, with Regarding the deposit periods of revenue collection reveals considerable variability, with figures fluctuating between 0 and 31 deposits in a month, a distribution of revenue by deposit period indicates that the majority of deposits (465) take more than 72 hours to process. La presente investigación tuvo por objetivo determinar Evaluar de qué manera se realizó la gestión de tesorería en el Hospital Apoyo Iquitos, periodo 2022, con tipo de investigación cuantitativa de diseño no experimental y tipo de diseño transversal, los instrumentos de investigación utilizadas fueron el cuestionario y el análisis de documentos, con una población y muestra de 30 trabajadores entre la Unidad de Economía, La Unidad de Logística, Planeamiento y RR.HH. del Hospital Apoyo Iquitos, durante el periodo 2022 y los registros de expedientes de depósitos del Hospital; se concluyó que la encuesta revela una alta conciencia y valoración del cumplimiento normativo en la gestión de tesorería, respaldado por el 100% de los encuestados. también señala áreas de oportunidad, como la necesidad de mejorar la actualización constante sobre normativas (58% actualiza constantemente), aumentar la capacitación oportuna sobre normas de tesorería (solo el 16% la recibe), y mejorar la comunicación interna, con respecto al control previo de los expedientes de pago, se identificó que, a pesar de que el 75% de los expedientes fueron considerados válidos, la identificación del 25% que necesitó observaciones resalta la oportunidad de mejorar la calidad y conformidad de la documentación desde el inicio, con respecto a los plazos en los depósitos de la recaudación de ingresos revela una variabilidad considerable, con cifras fluctuantes entre 0 y 31 depósitos en un mes, una distribución de ingresos por plazo de depósito indica que la mayoría de los depósitos (465) tardan más de 72 horas en procesarse.
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- Tesis [307]