Programa educativo “jhosy” para el mejoramiento de la producción de textos narrativos en estudiantes de segundo grado de secundaria en la Institución Educativa Simón Bolivar, Iquitos 2022
Abstract
The purpose of the study was to evaluate the effect of the educational program “JHOSY” to improve the production of narrative texts in second grade high school students at the Simón Bolívar Educational Institution. Experimental, quasi experimental study of two groups with 35 students each. He used the performance test valued by a rubric. The results of the EG posttest, there was an improvement in the production of narrative texts with averages of 15.37; frequent value 16, dispersing the information into 1,114 points according to its average. Likewise, the planning indicators increased by 1.57 points, their average being 3.0 points; Textualization increased its score by 4.71 points, with an average of 8.71 points. Evaluation increased 2.06 points, reaching its average of 3.63 points. It concluded: The application of the educational program “JHOSY” improved the elaboration of narratives in second grade secondary school students of the Simón Bolívar Educational Institution” (Wilcoxon= 630; contrast statistic t=5.177; with p= 0.000<0.05) La finalidad del estudio fue evaluar el efecto del programa educativo “JHOSY” para la mejora de la producción de textos narrativos en estudiantes de segundo grado de secundaria de la Institución Educativa Simón Bolívar. Estudio experimental, cuasi experimental de dos grupos con 35 estudiantes cada uno. Utilizó la prueba de desempeño valorada por una rúbrica. Los resultados del postest del GE, hubo una mejora en la producción de textos narrativos con promedios de 15,37; valor frecuente 16, dispersándose la información en 1,114 puntos según su media. Asimismo, los indicadores planificación incrementó en 1,57 puntos, siendo su media 3.0 puntos; textualización incremento su puntaje en 4,71 puntos, con media 8.71 puntos. Evaluación, incrementó 2,06 puntos llegando su media a 3,63 puntos. Concluyó: La aplicación del programa educativo “JHOSY” mejoró la elaboración de narraciones en alumnos de segundo grado de secundaria de la Institución Educativa Simón Bolívar” (Wilcoxon= 630; estadístico de contraste t=5,177; con p= 0,000<0,05)
Collections
- Tesis [334]