Show simple item record

dc.contributor.advisorAcuña Reyna, Oscar Ernesto
dc.contributor.authorHuanuiri Mattos, Jhosefany Angells
dc.date.accessioned2025-01-02T18:15:32Z
dc.date.available2025-01-02T18:15:32Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other373.27 A82 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10822
dc.description.abstractThe purpose of the study was to evaluate the effect of the educational program “JHOSY” to improve the production of narrative texts in second grade high school students at the Simón Bolívar Educational Institution. Experimental, quasi experimental study of two groups with 35 students each. He used the performance test valued by a rubric. The results of the EG posttest, there was an improvement in the production of narrative texts with averages of 15.37; frequent value 16, dispersing the information into 1,114 points according to its average. Likewise, the planning indicators increased by 1.57 points, their average being 3.0 points; Textualization increased its score by 4.71 points, with an average of 8.71 points. Evaluation increased 2.06 points, reaching its average of 3.63 points. It concluded: The application of the educational program “JHOSY” improved the elaboration of narratives in second grade secondary school students of the Simón Bolívar Educational Institution” (Wilcoxon= 630; contrast statistic t=5.177; with p= 0.000<0.05)en_US
dc.description.abstractLa finalidad del estudio fue evaluar el efecto del programa educativo “JHOSY” para la mejora de la producción de textos narrativos en estudiantes de segundo grado de secundaria de la Institución Educativa Simón Bolívar. Estudio experimental, cuasi experimental de dos grupos con 35 estudiantes cada uno. Utilizó la prueba de desempeño valorada por una rúbrica. Los resultados del postest del GE, hubo una mejora en la producción de textos narrativos con promedios de 15,37; valor frecuente 16, dispersándose la información en 1,114 puntos según su media. Asimismo, los indicadores planificación incrementó en 1,57 puntos, siendo su media 3.0 puntos; textualización incremento su puntaje en 4,71 puntos, con media 8.71 puntos. Evaluación, incrementó 2,06 puntos llegando su media a 3,63 puntos. Concluyó: La aplicación del programa educativo “JHOSY” mejoró la elaboración de narraciones en alumnos de segundo grado de secundaria de la Institución Educativa Simón Bolívar” (Wilcoxon= 630; estadístico de contraste t=5,177; con p= 0,000<0,05)es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectProgramas de educaciónes_PE
dc.subjectTecnología educacionales_PE
dc.subjectCreación literariaes_PE
dc.subjectNarrativaes_PE
dc.subjectEstudiante de secundariaes_PE
dc.titlePrograma educativo “jhosy” para el mejoramiento de la producción de textos narrativos en estudiantes de segundo grado de secundaria en la Institución Educativa Simón Bolivar, Iquitos 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Secundariaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Secundaria con especialidad en Lengua y Literaturaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni73115373
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-1582-8487
renati.advisor.dni05378530
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline121746es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorCelis Lopez, Teofilo
renati.jurorGomez Rios, Leoncio
renati.jurorNavarro Cobos, Herlinda
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess