Show simple item record

dc.contributor.advisorReátegui Noriega, Edgar
dc.contributor.authorNavarro Casas, Magno
dc.date.accessioned2025-01-03T12:37:20Z
dc.date.available2025-01-03T12:37:20Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other373.1334 N29 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10825
dc.description.abstractThis research was proposed as a general objective, to determine the relationship between information and communication technologies and the teaching-learning process in students in Social Sciences of the educational institution N° 60793 "Túpac Amaru" Iquitos, 2023. The focus of the study was correlational, opting for a quantitative design to collect data. The study population comprised 1158 students from the area of Social Sciences of the educational institution No. 60793 "Túpac Amaru", enrolled in 2023, and the sample consisted of 89 students. To collect information about the study variables, a questionnaire was used as a data collection tool. The most outstanding results revealed that, with an error level of 0.0%, there is a very strong correlation between the level of application of information and communication technologies and the teaching-learning process. Consequently, the research hypothesis was confirmed, indicating that information and communication technologies have a statistically significant relationship in the teaching-learning process in students in Social Sciences of the educational institution No. 60793 "Túpac Amaru" Iquitos, 2023.en_US
dc.description.abstractEsta investigación se propuso como objetivo general, determinar la relación entre las tecnologías de la información y comunicación y el proceso de enseñanza aprendizaje en estudiantes del área de Ciencias Sociales de la institución educativa N° 60793 “Túpac Amaru” Iquitos, 2023. El enfoque del estudio fue de tipo correlacional, optando por un diseño cuantitativo para recopilar datos. La población de estudio comprendió 1158 estudiantes del área de Ciencias Sociales de la institución educativa N° 60793 “Túpac Amaru”, matriculados en el año 2023, y la muestra estuvo conformada por 89 estudiantes. Para recopilar información sobre las variables de estudio, se utilizó un cuestionario como instrumento de recolección de datos. Los resultados más destacados revelaron que, con un nivel de error del 0,0%, existe una correlación muy fuerte entre el nivel de aplicación de tecnologías de la información y comunicación y el proceso de enseñanza-aprendizaje. Por consiguiente, se confirmó la hipótesis de investigación, indicando que las tecnologías de la información y comunicación tienen una relación estadísticamente significativa en el proceso de enseñanza-aprendizaje en estudiantes del área de Ciencias Sociales de la institución educativa N° 60793 “Túpac Amaru” Iquitos, 2023.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectTecnología de la informaciónes_PE
dc.subjectTecnología de la comunicaciónes_PE
dc.subjectEnseñanzaes_PE
dc.subjectProceso de aprendizajees_PE
dc.subjectEstudiante de secundariaes_PE
dc.titleTecnología de la información y la comunicación en el proceso de enseñanza aprendizaje en estudiantes del área de ciencias sociales de la Institución Educativa N° 60793 Túpac Amaru, Iquitos 2023es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Secundariaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Secundaria con especialidad en Lengua y Literaturaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni61101262
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-3583-6671
renati.advisor.dni05365930
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline121746es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorOlortegui Saenz, Julio Cesar
renati.jurorTorrejon Mori, Pedro Emilio
renati.jurorParedes Isuiza, Heydi Mariel
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess