Show simple item record

dc.contributor.advisorRios Mendoza, Silvia Raquel
dc.contributor.authorPerez Dahua, Melissa
dc.date.accessioned2025-01-03T12:37:21Z
dc.date.available2025-01-03T12:37:21Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other371.5 P45 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10826
dc.description.abstractThe objective of this research is to determine the relationship between the level of school coexistence agreements and the behavior of children in the Institution Educative Initial N°728, Caballo Cocha, in the year 2024. This study adopts a quantitative approach and is classified as relational research, with a correlational and transactional design. The study population was made up of all the children of the institution, totaling 118 children between 3 and 5 years old. To collect data, the observation technique was used, and as an instrument, an observation guide. These instruments were subjected to validity and reliability tests before their application. For validation, a group of experts evaluated the instruments. The results obtained using a correlation coefficient of 0.744 and a statistical significance level of 0.05. It is concluded that there is a significant relationship between school coexistence agreements and children's behavior, which led to rejecting the null hypothesis and accepting the research hypothesis.en_US
dc.description.abstractLa presente investigación tiene como objetivo determinar la relación entre el nivel de acuerdos de convivencia escolar y el comportamiento de los niños en la Institución Educativa Inicial N°728, Caballo Cocha, en el año 2024. Este estudio adopta un enfoque cuantitativo y se clasifica como una investigación relacional, con un diseño correlacional y transeccional. La población de estudio estuvo compuesta por todos los niños de la institución, sumando un total de 118 niños con edades comprendidas entre los 3 y 5 años. Para la recolección de datos se utilizó la técnica de observación, y como instrumento, una guía de observación. Estos instrumentos fueron sometidos a pruebas de validez y confiabilidad antes de su aplicación. Para la validación, un grupo de expertos evaluó los instrumentos. Los resultados obtenidos mediante un coeficiente de correlación de 0.744 y un nivel de significancia estadística de 0.05. Se concluye que existe una relación significativa entre los acuerdos de convivencia escolar y el comportamiento de los niños, lo que llevó a rechazar la hipótesis nula y aceptar la hipótesis de investigación.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectConvivencia escolares_PE
dc.subjectAcuerdoes_PE
dc.subjectComportamiento del alumnoes_PE
dc.subjectNiño en edad preescolares_PE
dc.titleAcuerdos de convivencia escolar y el comportamiento en niños de la Institución Educativa Inicial N°728 Cabollococha 2024es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni41651353
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-6235-1998
renati.advisor.dni05375366
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorMontani Rios, Emilio Augusto
renati.jurorOyarse Sangama, Lady Diane
renati.jurorLopez Alvarado, Linda Priscilla
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess