Show simple item record

dc.contributor.advisorPanduro Urrelo, Harvey Enrique
dc.contributor.authorTorres Pisco, Terry Antonio
dc.date.accessioned2025-01-03T18:10:29Z
dc.date.available2025-01-03T18:10:29Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other373.27 T73 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10828
dc.description.abstractThe general objective of the study was to evaluate how the educational program influences the development of competence, solves problems of regularity, equivalence and change focused on notable products at the fourth year secondary level of the School “República de Venezuela” N°60050, Iquitos 2022. Regarding the methodology, the quantitative quasi-experimental analytical type was used. It included a sample of 38 students, of which 22 students from 4°E participated in the experimental group and 16 students from 4°D participated in the control group. A questionnaire was administered to these participants (in the form of a pre- and post test). The results showed that there have been notable changes in the averages when comparing the grades of both groups, in the experimental group 12.93±1.31 standard deviation was obtained, at the same time in the control group the average was calculated, obtaining 10.38±1.30 standard deviation, with a difference of 2.55±0.01. It was concluded that the educational program influenced the development of the competence that solves problems of regularity, equivalence and change focused on notable products in the students of the educational institution analyzed.en_US
dc.description.abstractEl objetivo general del estudio fue evaluar cómo influye el programa educativo en el desarrollo de la competencia resuelve problemas de regularidad, equivalencia y cambio enfocado a los productos notables en el nivel de cuarto año de secundaria del Colegio “República de Venezuela” N°60050, Iquitos 2022. En cuanto a la metodología se utilizó la cuantitativa de tipo analítico cuasi experimental. Incluyó una muestra de 38 estudiantes de los cuales 22 estudiantes del 4°E participaron en el grupo experimental y el grupo de control 16 estudiantes del 4°D. A dichos participantes se les aplicó un cuestionario (en forma de pre y post test). En los resultados se evidenció que ha habido cambios notorios en los promedios al comparar las notas de ambos grupos, en el grupo experimental se obtuvo 12,93±1,31 de desviación estándar, al mismo tiempo en el grupo control se calculó la media, obteniéndose 10,38±1,30 de desviación estándar, con una diferencia de 2,55±0,01. Se concluyó que el programa educativo influyó en el desarrollo de la competencia resuelve problemas de regularidad, equivalencia y cambio enfocado en los productos notables en los estudiantes de la institución educativa analizada.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectProgramas de educaciónes_PE
dc.subjectEcuaciones algebraicases_PE
dc.subjectAprendizaje basado en problemases_PE
dc.subjectEducación basada en competenciases_PE
dc.subjectEstudiante de secundariaes_PE
dc.titlePrograma educativo para el desarrollo de la competencia resuelve problemas de regularidad, equivalencia y cambio enfocado a los productos notables en el nivel de cuarto año de secundaria del colegio República de Venezuela N°60050, Iquitos 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Secundariaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Secundaria con especialidad en Lengua y Literaturaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni72894861
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-3552-2592
renati.advisor.dni05377079
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline121746es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorMinez Tello Atilio, Abulio
renati.jurorFlores Saavedra, Rafael
renati.jurorReyes Muñoz, Margarita Genoveva
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess