Inclusión educativa y actitud del docente de educación inicial hacia los estudiantes con problemas de aprendizaje en tres instituciones educativas iniciales de la ciudad de Nauta 2024
Abstract
The main purpose of this research was to determine the relationship between the level of educational inclusion and the level of the initial education teacher's attitude towards students with learning disabilities in three initial educational institutions in the city of Nauta 2024. This is quantitative research of the descriptive correlational type, with a non-experimental design. The population consisted of 81 teachers, administrative and auxiliary staff. The sample used was 100% of the total population. The survey technique was applied and questionnaires were used as instruments. The most relevant conclusions were the following: There is a significant relationship between educational inclusion and the attitude of the Initial Education teacher towards students with learning disabilities in three Initial Educational Institutions in the city of Nauta, Loreto- 2024. By applying Kendall's Tau-b coefficient where its calculated value of 4.960 and approximate significance of 0.000 (p < 0.01), it is interpreted that, as the level of educational inclusion improves in teachers, their attitude towards educational inclusion in children in the three initial educational institutions of the city of Nauta will also be favored, allowing the study hypothesis to be accepted El propósito principal de esta investigación fue determinar la relación del nivel de inclusión educativa y el nivel de la actitud del docente de educación inicial hacia los estudiantes con problemas de aprendizaje de tres instituciones educativas iniciales de la ciudad de Nauta 2024. Esta investigación es cuantitativa del tipo descriptivo correlacional, con un diseño no experimental. Se conformó la población por 81 entre docentes, administrativos y auxiliares. La muestra utilizada fue el 100% de la población total. Se aplicó la técnica de encuesta y como instrumentos, los cuestionarios de preguntas. Las conclusiones más relevantes fueron las siguientes: Existe relación significativa entre la inclusión educativa y la actitud del docente de Educación Inicial hacia los estudiantes con problemas de aprendizaje en tres Instituciones Educativas Iniciales de la ciudad de Nauta, Loreto- 2024. Al aplicar el coeficiente Tau-b de Kendall donde su valor calculado de 4,960 y significación aproximada de 0,000 (p < 0,01), interpretándose que, conforme el nivel de inclusión educativa mejora en los docentes también se va a favorecer su actitud hacia inclusión educativa en los niños de las tres instituciones educativas de inicial de la ciudad de Nauta, permitiendo aceptar la hipótesis del estudio
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