Show simple item record

dc.contributor.advisorRios Mendoza, Silvia Raquel
dc.contributor.authorUtia Aquituari, Inelda
dc.date.accessioned2025-01-13T15:52:11Z
dc.date.available2025-01-13T15:52:11Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.otherU94 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10852
dc.description.abstractThe objective of this research was to evaluate the relationship between the level of implementation of learning experiences and the achievement of learning in science and technology in children of the Initial Educational Institution N°316 Encarnación Huamán García of Iquitos during the year 2023. A quantitative approach The research design was used and was non-experimental, specifically transactional correlational. The study population was made up of 37 children from 3 to 5 years old. The observation technique was used and an observation guide validated by three experts in the field was used to collect data. The results, obtained using Spearman's Rho correlation coefficient, yielded a value of 0,759, indicating a weak positive correlation between the variables studied. In conclusion, no significant relationship was found between learning experiences and performance in science and technology in the children of the Initial Educational Institution N°316 Encarnación Huamán García, Iquitos, 2023en_US
dc.description.abstractEl objetivo de esta investigación fue evaluar la relación entre el nivel de realización de experiencias de aprendizaje y el logro de aprendizajes en ciencia y tecnología en niños de la Institución Educativa Inicial N°316 Encarnación Huamán García en Iquitos durante el año 2023. Se utilizó un enfoque cuantitativo y un diseño de investigación no experimental, específicamente transaccional correlacional. La población estudiada consistió en 37 niños de entre 3 y 5 años. Se empleó la técnica de observación y se utilizó una guía de observación validada por tres expertos en la materia para la recolección de datos. Los resultados obtenidos mediante el coeficiente de compensación de Rho de Spearman, mostraron un valor de 0,759, lo que indica una compensación positiva débil entre las variables estudiadas. En conclusión, no se encontró una relación significativa entre las experiencias de aprendizaje y el logro en ciencia y tecnología en los niños de la Institución Educativa Inicial N°316 Encarnación Huamán García, Iquitos 2023es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectXes_PE
dc.subjectXes_PE
dc.subjectXes_PE
dc.titleExperiencias de aprendizaje y logro de aprendizajes de ciencia y tecnología en niños de la Institución Educativa Inicial N°316 Encarnación Huamán García, Iquitos 2023es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni45755442
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-6235-1998
renati.advisor.dni05375366
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorGuevara Torres, Fernando
renati.jurorOyarse Sangama, Lady Diane
renati.jurorAlarcon Samplini, Jesus Efrain
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess