Show simple item record

dc.contributor.advisorReátegui Noriega, Edgar 
dc.contributor.authorLopez Rios, Jenrry Segundo
dc.date.accessioned2025-01-13T18:25:00Z
dc.date.available2025-01-13T18:25:00Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.otherL83 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10859
dc.description.abstractThe study's task was to establish the link between formative feedback and learning achievements in basic education students. It assumed the quantitative approach with a correlational level of research. The study unit included 141, from which a sample of 104 students from 5th H, I, J and K was drawn with 26 participants per classroom. To gather information on the work variables, a questionnaire was used as an instrument. The most important results show that, with an error level of 0.0%, there is a strong correlation between formative feedback and learning achievements. These data confirm a statistically significant relationship between formative feedback and learning achievements in personal development, citizenship and civics students in the fifth grade of secondary school at the Colegio Nacional Iquitos 2023 educational institutionen_US
dc.description.abstractEl estudio se propuso como tarea establecer el nexo entre la retroalimentación formativa y los logros de aprendizaje en estudiantes de educación básica. Asumió el enfoque cuantitativo con un nivel de investigación correlacional. La unidad de estudio comprendió a 141, del cual se extrajo una muestra de 104 estudiantes del 5º H, I, J y K con 26 participantes por aula. Para reunir información sobre las variables de trabajo se utilizó como instrumento un cuestionario. Los resultados más importantes dan cuenta que, con un nivel de error del 0,0%, existe una correlación fuerte entre la retroalimentación formativa y los logros de aprendizaje. Estos datos confirman una relación estadísticamente significativa entre la retroalimentación formativa y los logros de aprendizaje en estudiantes de desarrollo personal, ciudadanía y cívica del quinto grado de secundaria de la institución educativa Colegio Nacional Iquitos 2023es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectXes_PE
dc.subjectXes_PE
dc.subjectXes_PE
dc.titleRetroalimentación formativa y logros de aprendizaje en el área de desarrollo personal ciudadanía y cívica en estudiantes del Quinto Grado de Secundaria de la Institución Educativa Colegio Nacional Iquitos 2023es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Secundariaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Secundaria con especialidad en Lengua y Literaturaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni47935974
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-3583-6671
renati.advisor.dni05365930
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline121746es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorOlortegui Saenz, Julio Cesar
renati.jurorDiaz Vasquez, Selva Libertad
renati.jurorHuerta Bardales, Victoria De Jesus
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess