Show simple item record

dc.contributor.advisorHernández Grández, Anunciación
dc.contributor.authorTamani Cachique, Geni
dc.date.accessioned2025-01-20T13:45:49Z
dc.date.available2025-01-20T13:45:49Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.otherT18 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10882
dc.description.abstractObjective: Determine the relationship that exists between family support and the achievement of learning in the area of social personnel in sixth grade primary school students of the Claverito Educational Institution of the Iquitos district, during the 2023 school year. Materials and methods: The research design was non experimental, field, correlational and transectional. The population and sample were 143 students. The data collection instruments were a questionnaire and an evaluation sheet. It was observed that: there is a significant relationship between family support and learning achievement. Very high positive correlation (correlation coefficient of 0.932 and a p value of 0.000). Conclusion: students with a high level of family support reached the "Expected" level of learning, while those with low and medium levels of support were located at the "Start" and "Process" levels, respectively.en_US
dc.description.abstractObjetivo: Determinar la relación que existe entre el acompañamiento familiar y el logro de aprendizajes en el área de personal social en los estudiantes de sexto grado de primaria de la Institución Educativa Claverito del distrito de Iquitos, durante el año escolar 2023. Materiales y métodos: El diseño de investigación fue no experimental, de campo, correlacional y transeccional. La población y muestra fue de 143 estudiantes. Los instrumentos de recolección de datos fueron un cuestionario de preguntas y una ficha de evaluación. Se observó que: existe una relación significativa entre el acompañamiento familiar y el logro de aprendizajes. La correlación positiva muy alta (coeficiente de correlación de 0.932 y un p valor de 0.000). Conclusión: los estudiantes con un alto nivel de acompañamiento familiar alcanzaron el nivel "Esperado" de aprendizaje, mientras que aquellos con niveles bajos y medios de acompañamiento se ubicaron en los niveles "Inicio" y "Proceso", respectivamente.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectXes_PE
dc.subjectXes_PE
dc.subjectXes_PE
dc.titleAcompañamiento familiar y logros de aprendizaje en el área de personal social en estudiantes del sexto grado de primaria de la Institución Educativa Claverito del Distrito de Iquitos en el año 2023es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Primariaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Primariaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni40403464
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-4318-8771
renati.advisor.dni05222975
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline112016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorRodriguez Mera de Fababa, Nilda Manuela
renati.jurorSalinas Berrocal, Boris Fernando
renati.jurorRios Perez, Cecilia
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess