Show simple item record

dc.contributor.advisorZambrano Peña, Luis Nilo
dc.contributor.authorGarcia Flores, Jhulisa
dc.contributor.authorGarcia Panaifo, Cecilia Meliza
dc.date.accessioned2025-01-27T17:41:16Z
dc.date.available2025-01-27T17:41:16Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other371.2011 G26 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10926
dc.description.abstractThe findings presented are linked to the results obtained after implementing a management strengthening program designed to improve the educational management of initial level teachers. The research question formulated was: What is the effect of the Management Performance Strengthening Program to improve the pedagogical management of teachers in initial level educational institutions in the city of Iquitos 2023? The premise was that in 2023, the pedagogical management of teachers in Iquitos's elementary schools would be much improved after implementing the program to boost managerial performance, and to evaluate the effect of the managerial performance strengthening program to improve management. pedagogy was raised as a general objective. The study carried out is of an evaluative nature, using a quasi-experimental design that includes both an experimental group and a control group. The sample size consists of 50 participants, 25 assigned to the experimental group and 25 assigned to the control group. The survey method and a performance test were used, using an instrument that was verified by specialists. The conclusion is that the evaluation of the impact of the implementation of the management strengthening program to improve pedagogical management is necessary before its implementation. The initial value of the variable was 14.42. After the implementation of the program, the value increased to 18.46, which demonstrates a clear impact of the program on the variable under investigation.en_US
dc.description.abstractLos hallazgos presentados están vinculados con los hallazgos obtenidos después de implementar un programa de fortalecimiento directivo diseñado para mejorar la gestión educativa de los maestros del nivel inicial. La pregunta de investigación formulada fue: ¿Cuál es el efecto del Programa de fortalecimiento del desempeño directivo para mejorar la gestión pedagógica de los docentes de las instituciones educativas del nivel inicial de la ciudad de Iquitos 2023? La hipótesis fue que la aplicación del programa de fortalecimiento del desempeño directivo mejora significativamente la gestión pedagógica de los docentes de las instituciones educativas del nivel inicial de la ciudad de Iquitos 2023, y evaluar el efecto del Programa de fortalecimiento del desempeño directivo para mejorar la gestión pedagógica fue planteada como propósito. El estudio realizado es de carácter evaluativo, utilizando un diseño cuasiexperimental que incluye tanto un grupo experimental como un grupo de control. El tamaño de la muestra consta de 50 participantes, 25 asignados al grupo experimental y 25 asignados al grupo de control. Se utilizó el método de encuesta y una prueba de desempeño, utilizando un instrumento que fue verificado por especialistas. La conclusión es que la evaluación del impacto de la aplicación del programa de fortalecimiento gerencial para mejorar la gestión pedagógica es necesaria antes de su implementación. El valor inicial de la variable fue 14,42. Luego de la implementación del programa, el valor aumentó a 18,46, lo que demuestra un claro impacto del programa en la variable bajo investigación.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectCaracterísticas directivases_PE
dc.subjectMétodo de formaciónes_PE
dc.subjectAdministrador de la educaciónes_PE
dc.subjectGestión educacionales_PE
dc.subjectPedagogíaes_PE
dc.subjectDocente de preescolares_PE
dc.titlePrograma de fortalecimiento del desempeño directivo para mejorar la gestión pedagógica de los docentes de las instituciones educativas del nivel inicial de la ciudad de Iquitos 2023es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises_PE
thesis.degree.disciplineMaestría en Educación con Mención en Gestión Educativaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Escuela de Postgradoes_PE
thesis.degree.nameMaestro(a) en Educación con Mención en Gestión Educativaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni44597012
renati.author.dni42990740
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-0021-9806
renati.advisor.dni05221907
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#trabajoDeInvestigaciones_PE
renati.discipline191027es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#maestroes_PE
renati.jurorAcuña Reyna, Oscar Ernesto
renati.jurorMera Aro, Adela Cecilia
renati.jurorCastro Pérez, Janny Selena
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess