Show simple item record

dc.contributor.advisorHernández Grández, Anunciación
dc.contributor.authorGuedez Alvarado, Vanny Jhey
dc.date.accessioned2025-01-31T13:30:03Z
dc.date.available2025-01-31T13:30:03Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other372.130281 G88 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10942
dc.description.abstractThe objective of the research was: To relate study habits and learning achievement in the area of communication in students in the fifth grade of primary school at the IE “Carlos Patricio Olórtegui Sáenz” in the district of Ramón Castilla, during the 2023 school year. This research work involved the participation of 162 to whom a 15-question questionnaire was applied and of whom a documentary analysis was carried out through an evaluation form. The study is relational, field, correlational, transectional and non-experimental. It was concluded that Spearman's Rho correlation coefficient (r=0.752) indicates a high positive relationship, which implies that students with better study habits are more likely to achieve superior academic achievements in the area of communication.en_US
dc.description.abstractEl objetivo de la investigación fue: Relacionar los hábitos de estudio y el logro de aprendizajes en el área de comunicación en estudiantes del quinto grado de primaria de la IE “Carlos Patricio Olórtegui Sáenz” del distrito de Ramón Castilla, durante el año escolar 2023. El presente trabajo de investigación contó con la participación de 162 a quienes se les aplicó un cuestionario de 15 preguntas y de los cuales se realizó análisis documental a través de una ficha de evaluación. El estudio es relacional, de campo, correlacional, transeccional y no experimental. Se llegó a concluir que el coeficiente de correlación de Rho de Spearman (r=0.752) indica una relación positiva alta, lo que implica que los estudiantes con mejores hábitos de estudio tienen mayores probabilidades de alcanzar logros académicos superiores en el área de comunicación.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectMétodo de aprendizajees_PE
dc.subjectAprendizajees_PE
dc.subjectComunicaciónes_PE
dc.subjectEstudiante de primariaes_PE
dc.titleHábitos de estudios y logros de aprendizaje en el área de comunicación en estudiantes del quinto grado de primaria en la Institución Educativa Carlos Patricio Olórtegui Sáenz, Ramón Castilla 2023es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Primariaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Primariaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni70102552
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-4318-8771
renati.advisor.dni05222975
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline112016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorRodriguez Mera de Fababa, Nilda Manuela
renati.jurorRios Ramirez, Roger Ricardo
renati.jurorAlvarado Icahuate, Lizeth
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess