Show simple item record

dc.contributor.advisorRios Gil de Rojas, Josefa Alegria
dc.contributor.authorReategui Vela, Dommi Valentina
dc.date.accessioned2025-01-31T13:30:03Z
dc.date.available2025-01-31T13:30:03Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other372.634044 R312024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10943
dc.description.abstractThe central objective of the study was to determine the relationship between graphomotor skills as a strategy and the development of writing in early education children of the Educational Institution. Victoria Barcia Boniffatti from Iquitos 2022. We worked with a sample of 195 students. The study was carried out under a basic quantitative approach with a non-experimental design of correlational scope. The study determined in its result a strong positive relationship (rxy= 0.884) and significant (t= 16.410 and a p-value of 0.000<<α=0.05) between graphomotor skills as a strategy and the development of writing in children who participated in the study. It concluded that there is a strong, direct and positive relationship between graphomotor skills as a strategy and the development of writing, as well as its dimensions of graphic and non-graphic activities, in the children of the educational institution analyzed.en_US
dc.description.abstractEl objetivo central del estudio fue determinar la relación entre la grafomotricidad como estrategia y el desarrollo de la escritura en niños de educación inicial de la Institución Educativa. Victoria Barcia Boniffatti de Iquitos 2022. Se trabajó con una muestra de 195 estudiantes. El estudio se realizó bajo un enfoque cuantitativo de tipo básica con diseño no experimental de alcance correlacional. El estudio determinó en su resultado una fuerte relación positiva (rxy= 0,884) y significativa ( t= 16,410 y un p-valor de 0,000<<α=0,05) entre la grafomotricidad como estrategia y el desarrollo de la escritura en los niños que participaron del estudio. Concluyó que existe una relación fuerte, directa y positiva entre la grafomotricidad como estrategia y el desarrollo de la escritura, así como con sus dimensiones de actividades gráficas y no gráficas, en los niños de la institución educativa analizada.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectEscrituraes_PE
dc.subjectMétodo de enseñanzaes_PE
dc.subjectMotricidades_PE
dc.subjectArtes gráficases_PE
dc.subjectNiño en edad preescolares_PE
dc.subjectEscuela de párvuloses_PE
dc.titleGrafomotricidad como estrategia para el desarrollo de la escritura en niños de educación inicial Institución Educativa Inicial Victoria Barcia Boniffatti, Iquitos 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni75583942
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-8943-454X
renati.advisor.dni05279031
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorVasquez Pinedo, Gladys Marlene
renati.jurorMacedo Torres, Lita
renati.jurorParedes Isuiza, Heydi Mariel
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess