Show simple item record

dc.contributor.advisorPizango Paima, Rusel Americo
dc.contributor.authorVasquez Yahuarcani, Nanci
dc.date.accessioned2025-01-31T13:30:04Z
dc.date.available2025-01-31T13:30:04Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other372.13 V32 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10944
dc.description.abstractThe purpose of this research is to identify the relationship between the degree of implementation of motivational strategies and the active participation of children in the Initial Educational Institution N°390 Cochiquina, Pebas, during the year 2024. The research adopts a quantitative approach and is classified as relational. A non experimental design is employed, specifically with correlational cross-sectional designs. The study population consists of 121 children from the mentioned institution. For data collection, observation will be used as the technique and an observation guide as the instrument. The validity of this instrument will be evaluated by three specialists in the field, while reliability will be determined through the Alpha Cronbach test, conducted in a pilot test. The results of the Alpha Cronbach indicate a high Spearman correlation coefficient (0.815) and a significance value (p=0.05) suggesting that the observed relationship is statistically significant. Therefore, it is concluded that the null hypothesis is rejected and the general hypothesis is accepted, confirming that the implementation of motivational strategies is significantly related to the active participation of children in the study context.en_US
dc.description.abstractEl propósito de esta investigación es identificar la relación entre el grado de implementación de estrategias de motivación y la participación activa de los niños en la Institución Educativa Inicial N°390 Cochiquina, Pebas, durante el año 2024. La investigación tiene un enfoque cuantitativo y se clasifica como relacional. Se emplea un diseño no experimental, específicamente con diseños transeccionales correlacionales. La población de estudio está compuesta por 121 niños de la mencionada institución. Para la recolección de datos, se utilizará la observación como técnica y una guía de observación como instrumento. La validez de este instrumento será evaluada por tres especialistas en el área, mientras que la confiabilidad se determinará a través de la prueba Alfa de Cronbach, realizada en una prueba piloto. Los resultados del Alfa de Cronbach indican un alto coeficiente de correlación de Spearman (0.815) y un valor de significancia (p=0.05) que sugiere que la relación observada es estadísticamente significativa. Por lo tanto, se concluye que se rechaza la hipótesis nula y se acepta la hipótesis general, confirmando que la implementación de estrategias de motivación se relaciona de manera significativa con la participación activa de los niños en el contexto de estudio.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectMétodo de enseñanzaes_PE
dc.subjectMotivaciónes_PE
dc.subjectParticipación estudiantiles_PE
dc.subjectNiño en edad preescolares_PE
dc.subjectEscuela de párvuloses_PE
dc.titleEstrategias de motivación y la participación activa en niños de la Institución Educativa Inicial N°390 Cochiquina, Pebas 2024es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni41336543
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-4896-7790
renati.advisor.dni05282777
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorGuevara Torres, Fernando
renati.jurorFababa Rodriguez, Maya
renati.jurorLopez Alvarado, Linda Priscilla
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess