Show simple item record

dc.contributor.advisorPanduro Urrelo, Harvey Enrique
dc.contributor.authorAlmeida Sampayo, Armando
dc.date.accessioned2025-01-31T13:30:05Z
dc.date.available2025-01-31T13:30:05Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other373.19 A41 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10947
dc.description.abstractThe objective of the study was to determine the relationship between attitudes towards mathematics, its dimensions and problem solving in second-year high school students at the I.E. 64479 Pastor Valencia Peña Bilingüe Intercultural, Ramón Castilla 2022. The study applied the quantitative approach of correlational scope and a non-experimental cross-sectional design. It included 50 students as a population and a sample to whom they applied the attitude scale towards mathematics and the problem-solving questionnaire previously validated by three experts. The study concluded that there is a moderate relationship between the attitude towards mathematics and problem solving in the second year high school students of the educational institution analyzed. According to the results of the general hypothesis test and the non-parametric Kendall's Tau-B statistic (p-value <0.001<α=0.05 and τ=0.476).en_US
dc.description.abstractEl objetivo del estudio fue determinar la relación entre las actitudes hacia la matemática, sus dimensiones y la resolución de problemas en estudiantes de segundo de secundaria de la I.E. 64479 Pastor Valencia Peña Bilingüe Intercultural, Ramón Castilla 2022. El estudio aplicó el enfoque cuantitativo de alcance correlacional y un diseño no experimental de tipo transversal. Incluyó a 50 estudiantes como población y muestra a quienes les aplicaron la escala de actitud hacia la matemática y el cuestionario de resolución de problemas previamente validados por tres expertos. El estudio concluyó que existe relación significativa moderada entre la actitud hacia la matemática y la resolución de problemas en los estudiantes de segundo de secundaria de la institución educativa analizada. Según los resultados de la prueba de hipótesis general y el estadístico no paramétrico Tau B de Kendall (p-valor <0.001<α=0,05 y τ =0, 476).es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectMatemáticases_PE
dc.subjectActitudes_PE
dc.subjectResolución de problemases_PE
dc.subjectEstudiante de secundariaes_PE
dc.subjectEducación bilingüees_PE
dc.subjectEducación interculturales_PE
dc.titleActitudes hacia la matemática y resolución de problemas en estudiantes de segundo de secundaria de la Institución Educativa N° 64479 Pastor Valencia Peña Bilingüe Intercultural Ramón Castilla, Caballococha Loreto 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Secundaria con Especialidad en Matemática e Informáticaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Secundaria con Especialidad en Matemática e Informáticaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni73364132
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-3552-2592
renati.advisor.dni05377079
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline121836es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorZapata Vasquez, Eliseo Edgardo
renati.jurorAlarcon Samplini, Jesus Efrain
renati.jurorMurrieta Vasquez, Pedro
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess