Show simple item record

dc.contributor.advisorGuzman Cornejo, Edgar
dc.contributor.authorCenepo Jipa, Dioselin Andrea
dc.date.accessioned2025-02-06T16:39:18Z
dc.date.available2025-02-06T16:39:18Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other373.01175 C43 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10980
dc.description.abstractThe present research aims to elucidate the influence of associated factors on the production of written texts in English among third-grade students in public secondary institutions in the Belén district in 2023. The research employed an explanatory approach with field designs, transactional, contemporary, and multivariable trait. The study population consisted of 669 students, with a stratified sample with proportional allocation of 235. The results indicate that associated factors are in the high category (x = 73.578 out of 100), whereas the production of written texts falls within the beginner category (x̄ = 8.182). In summary, the findings from the non parametric Spearman's Rho test indicate the absence of correlation between the analyzed variables. Consequently, it was unnecessary to conduct a regression analysis, suggesting that there is no significant influence of associated factors on the production of written texts in English.en_US
dc.description.abstractLa presente investigación tiene como objetivo explicar la influencia de los factores asociados a la producción de textos escritos en inglés en estudiantes de tercer grado de secundaria en instituciones educativas públicas del distrito de Belén 2023. La investigación fue de tipo explicativa con diseños de campo, transeccional, contemporáneo y multivariable de rasgo. La población de estudio estuvo conformada por 669 estudiantes, con una muestra estratificada con afijación proporcional de 235. Los resultados muestran que los factores asociados están en la categoría alta (x = 73,578 de 100) mientras que la producción de textos escritos se encuentra en la categoría de inicio (x= 8,182). En resumen, los resultados obtenidos mediante la prueba no paramétrica Rho de Spearman señalan la ausencia de correlación entre las variables analizadas. Por consiguiente, no fue necesario llevar a cabo un análisis de regresión, lo que sugiere que no existe una influencia significativa de los factores asociados en la producción de textos escritos en inglés.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectEnseñanza de idiomases_PE
dc.subjectIngléses_PE
dc.subjectCreación literariaes_PE
dc.subjectFactores sociodemográficoses_PE
dc.subjectFactores culturaleses_PE
dc.subjectEstudiante de secundariaes_PE
dc.titleFactores asociados a la producción de textos escritos en inglés en estudiantes de tercer grado de secundaria en Instituciones Educativas Públicas del distrito de Belén 2023es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Secundaria con Especialidad en Inglés y Francéses_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Secundaria con especialidad en Inglés y Francéses_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni72455935
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-4978-0111
renati.advisor.dni05348118
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline121996es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorChucos Calixto, Walter Luis
renati.jurorIsuiza Mozombite, Olga
renati.jurorYalta Mera, Johana Patricia
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess