Show simple item record

dc.contributor.advisorRios Ramirez, Roger Ricardo
dc.contributor.authorZelada Palestini, Claudia Xiomara
dc.date.accessioned2025-02-12T15:58:12Z
dc.date.available2025-02-12T15:58:12Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other372.112 Z64 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10990
dc.description.abstractThe aim of this study was to determine the relationship between institutional climate and the teacher performance levels of the teacher at the primary level of the educational institution Sagrado Corazón”, of Iquitos, 2023. Materials and methods: It was applied two questionnaires to 45 teachers, previous validation for experts. The study was descriptive – relational and the design was not experimental. To determine the relationship it used the non-parametric statistical test Rho of Spearman. It was observed: that resulted of the test Rho = 0,488, with a significance value p=0,001 < 0,05. Conclusion: there is a positive and significative relationship between institutional climate and the teacher performance levels of the teacher at the primary level of the educational institution Sagrado Corazón”, of Iquitos, 2023en_US
dc.description.abstractEl objetivo de este estudio fue determinar la relación entre clima institucional y el desempeño docente de los docentes del nivel primario de la Institución Educativa Sagrado Corazón de Iquitos en el año 2023. Materiales y métodos: Se aplicó dos cuestionarios a una muestra de 45 docentes, previa validación de expertos. El estudio fue tipo descriptivo-relacional; el diseño fue no experimental. Para determinar la relación, se empleó la prueba estadística no paramétrica Rho de Spearman. Se observó que: el resultado Rho = 0,488 con un valor de significancia p=0,001 < 0,05. Conclusión: existe correlación positiva y significativa entre clima institucional y el desempeño docente de los docentes del nivel primario de la Institución Educativa Sagrado Corazón de Iquitos en el año 2023.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectDesempeño de un papeles_PE
dc.subjectDocente de escuela primariaes_PE
dc.subjectAmbiente de trabajoes_PE
dc.titleClima institucional y desempeño docente en el nivel primario de la Institución Educativa Sagrado Corazón, Iquitos 2023es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Primariaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Primariaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni72740122
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-4204-0479
renati.advisor.dni05353595
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline112016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorRodriguez Quiroz, Segundo Artidoro
renati.jurorSoplin Rios, Judith Alejandrina
renati.jurorIsuiza Mozombite, Olga
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess