Show simple item record

dc.contributor.advisorFababa Rodrifuez, Maya
dc.contributor.authorBarbaran Sajami, Germana
dc.date.accessioned2025-02-12T15:58:12Z
dc.date.available2025-02-12T15:58:12Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other371.2011 B23 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10992
dc.description.abstractThe objective of the present study was to explain the influence of pedagogical leadership on teacher performance in early childhood educational institutions in the district of Iquitos in 2023. The research was non-experimental with a correlational descriptive design. The study population consisted of 220 teachers, and the sample, obtained through proportional stratified random sampling, included 140 teachers. Data were collected through questionnaires on pedagogical leadership and teacher performance. The results show that pedagogical leadership falls into the high category, with a mean score of 79.56 out of 100, while teacher performance is classified as outstanding, with a mean score of 77.74 out of 100. The Pearson correlation between pedagogical leadership and teacher performance is 1.000, indicating a perfect and positive correlation between the two variables. The significance value (p-value) is 0.000, less than 0.01, suggesting that the correlation is highly significant and not due to chance. Therefore, the null hypothesis is rejected, and the alternative hypothesis is accepted.en_US
dc.description.abstractEl objetivo del presente estudio fue explicar la influencia del liderazgo pedagógico en el desempeño docente en las instituciones educativas del nivel inicial del distrito de Iquitos 2023. Por lo que el tipo de investigación fue no experimental de diseño correlacional - descriptivo. También el estudio contó con una población de 220 docentes y con una muestra de 140 docentes que se obtuvo mediante muestreo probabilístico de afijación proporcional. El instrumento de recolección de datos fueron los cuestionarios de liderazgo pedagógico y desempeño docente. Los resultados obtenidos en la variable 1 revelan que el liderazgo pedagógico se encuentra en la categoría alta con una media = 79,56 de 100 y la variable 2 se encuentra en la categoría destacado con una media de 77,74 de 100. El estudio concluye que entre las variables de Liderazgo pedagógico y desempeño docente de acuerdo a la prueba de correlación de Pearson entre Liderazgo Pedagógico y Desempeño Docente es de 1.000, lo que indica una correlación perfecta y positiva entre las dos variables. El valor de significación (p-valor) es 0.000, menor que 0.01, lo cual sugiere que la correlación es altamente significativa.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectLiderazgo en la enseñanzaes_PE
dc.subjectDesempeño de un papeles_PE
dc.subjectDocente de preescolares_PE
dc.titleLiderazgo pedagógico y desempeño docente en las instituciones educativas del nivel inicial del distrito de Iquitos 2023es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni46470404
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-1426-9193
renati.advisor.dni40017838
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorMiranda Saucedo, Tomas Francisco
renati.jurorOyarse Sangama, Lady Diane
renati.jurorMera Aro, Adela Cecilia
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess