Show simple item record

dc.contributor.advisorVásquez Pinedo, Gladys Marlene
dc.contributor.authorKling Vasquez, Vannia Fabiola
dc.date.accessioned2025-02-12T17:17:31Z
dc.date.available2025-02-12T17:17:31Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other370.1532 K62 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10998
dc.description.abstractThe main objective of this study is to determine the level of introverted personality among early childhood education students at the Faculty of Education and Humanities at the National University of the Peruvian Amazon in Iquitos during the year 2021. A descriptive methodology was applied, employing a field research design that was univariate and cross-sectional. The sample consisted of 194 university students who were surveyed using Google Forms and a personality inventory based on Eysenck’s theory, previously validated by experts and administered through a structured questionnaire. Results indicate that a significant majority of students (95.9%) exhibit a moderate level of introverted personality. In contrast, low (2.6%) and high (1.5%) levels of introversion are considerably less frequent, suggesting a predominance of moderate introversion within the sample studied. These findings provide a detailed understanding of the distribution of introverted personality traits within the educational context of the institution.en_US
dc.description.abstractEl objetivo general de este estudio es determinar el nivel de personalidad introvertida en los estudiantes de educación inicial de la Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidades de la Universidad Nacional de la Amazonía Peruana en Iquitos durante el año 2021. Para ello, se empleó una metodología descriptiva con un diseño de investigación de campo, univariado y transversal. La muestra estuvo compuesta por 194 estudiantes universitarios, quienes fueron encuestados mediante Google forms y un inventario de personalidad basado en la teoría de Eysenck, previamente validado por expertos y administrado a través de una encuesta estructurada. Los resultados indican que una mayoría significativa de los estudiantes (95.9%) presenta un nivel medio de personalidad introvertida. En contraste, los niveles de introversión baja (2.6%) y alta (1.5%) son significativamente menos frecuentes, lo que sugiere una predominancia de la introversión moderada en la muestra estudiada. Estos hallazgos aportan una comprensión detallada de la distribución de la personalidad introvertida en el contexto educativo de la institución.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectPersonalidades_PE
dc.subjectIntroversión psicológicaes_PE
dc.subjectEstudiante universitarioes_PE
dc.subjectEducación de la primera infanciaes_PE
dc.titlePersonalidad introvertida en estudiantes de educación inicial de la Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidades Universidad Nacional de la Amazonía Peruana, Iquitos 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni76474670
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-8219-7761
renati.advisor.dni05279334
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorMesia Tejada, Oditta
renati.jurorIsuiza Mozombite, Olga
renati.jurorFababa Rodriguez, Maya
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess