dc.contributor.advisor | Vásquez Pinedo, Gladys Marlene | |
dc.contributor.author | Kling Vasquez, Vannia Fabiola | |
dc.date.accessioned | 2025-02-12T17:17:31Z | |
dc.date.available | 2025-02-12T17:17:31Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.other | 370.1532 K62 2024 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12737/10998 | |
dc.description.abstract | The main objective of this study is to determine the level of introverted personality among early childhood education students at the Faculty of Education and Humanities at the National University of the Peruvian Amazon in Iquitos during the year 2021. A descriptive methodology was applied, employing a field research design that was univariate and cross-sectional. The sample consisted of 194 university students who were surveyed using Google Forms and a personality inventory based on Eysenck’s theory, previously validated by experts and administered through a structured questionnaire. Results indicate that a significant majority of students (95.9%) exhibit a moderate level of introverted personality. In contrast, low (2.6%) and high (1.5%) levels of introversion are considerably less frequent, suggesting a predominance of moderate introversion within the sample studied. These findings provide a detailed understanding of the distribution of introverted personality traits within the educational context of the institution. | en_US |
dc.description.abstract | El objetivo general de este estudio es determinar el nivel de personalidad introvertida en los estudiantes de educación inicial de la Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidades de la Universidad Nacional de la Amazonía Peruana en Iquitos durante el año 2021. Para ello, se empleó una metodología descriptiva con un diseño de investigación de campo, univariado y transversal. La muestra estuvo compuesta por 194 estudiantes universitarios, quienes fueron encuestados mediante Google forms y un inventario de personalidad basado en la teoría de Eysenck, previamente validado por expertos y administrado a través de una encuesta estructurada. Los resultados indican que una mayoría significativa de los estudiantes (95.9%) presenta un nivel medio de personalidad introvertida. En contraste, los niveles de introversión baja (2.6%) y alta (1.5%) son significativamente menos frecuentes, lo que sugiere una predominancia de la introversión moderada en la muestra estudiada. Estos hallazgos aportan una comprensión detallada de la distribución de la personalidad introvertida en el contexto educativo de la institución. | es_PE |
dc.format | application/pdf | es_PE |
dc.language.iso | spa | es_PE |
dc.publisher | Universidad Nacional de la Amazonía Peruana | es_PE |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | * |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | * |
dc.subject | Personalidad | es_PE |
dc.subject | Introversión psicológica | es_PE |
dc.subject | Estudiante universitario | es_PE |
dc.subject | Educación de la primera infancia | es_PE |
dc.title | Personalidad introvertida en estudiantes de educación inicial de la Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidades Universidad Nacional de la Amazonía Peruana, Iquitos 2021 | es_PE |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | es_PE |
thesis.degree.discipline | Educación Inicial | es_PE |
thesis.degree.grantor | Universidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidades | es_PE |
thesis.degree.name | Licenciado(a) en Educación Inicial | es_PE |
dc.subject.ocde | https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 | es_PE |
renati.author.dni | 76474670 | |
renati.advisor.orcid | https://orcid.org/0000-0002-8219-7761 | |
renati.advisor.dni | 05279334 | |
renati.type | https://purl.org/pe-repo/renati/type#tesis | es_PE |
renati.discipline | 111016 | es_PE |
renati.level | https://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesional | es_PE |
renati.juror | Mesia Tejada, Oditta | |
renati.juror | Isuiza Mozombite, Olga | |
renati.juror | Fababa Rodriguez, Maya | |
dc.publisher.country | PE | es_PE |