Relación entre la eficiencia de gestión y la calidad de servicio del poder judicial del distrito judicial de Loreto durante el periodo 2022
Abstract
The management of the quality of the services is very important to guarantee that the correct provision of public services, especially in such an important service as justice. The correct management and the good management of the quality of services, can meet the requirements of the population and help to achieve the objectives of the organization. In this sense, the objective of the present work is to determine the relationship between management efficiency and the quality of service of the judicial power of the judicial district of Loreto, during the period 2022. For this, a quantitative investigation was developed, of a non-experimental and correlational design, in which it was found that there is a positive correlation of 91% between management efficiency and quality of service, there is also a positive correlation of 81.33% between the monitoring of objectives and goals and compliance with the norms and finally we found that there is a positive correlation of 79.25% between the recognition in the institution and the technical and theoretical mastery of the professionals of the Judiciary of the Judicial District of Loreto during the period 2022. La gestión de calidad de los servicios es muy importante para garantizar la provisión correcta de servicios públicos, sobre todo en un servicio tan importante como lo es la justicia. Una gestión correcta y un buen manejo de la calidad de servicios pueden cumplir con los requisitos de la población y ayudar a lograr los objetivos de la organización. En este sentido, el objetivo del presente trabajo es determinar la relación entre la eficiencia de gestión y la calidad del servicio del Poder Judicial del Distrito Judicial de Loreto, durante el período 2022. Para ello, se desarrolló una investigación de naturaleza cuantitativa, de carácter no experimental y de diseño correlacional, en la que se encontró que existe una correlación positiva del 91% entre la eficiencia de gestión y la calidad de servicio, también existe una correlación positiva del 81.33% entre el monitoreo de los objetivos y metas y el cumplimiento de las normas. Finalmente, encontramos que existe una correlación positiva del 79.25% entre el reconocimiento en la institución y el dominio técnico y teórico de los profesionales del Poder Judicial del Distrito Judicial de Loreto durante el período 2022.
Collections
- Tesis [147]