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dc.contributor.advisorRuiz Melena, Juan Jose
dc.contributor.authorGuevara Isuiza, Roddy Cristoper
dc.date.accessioned2025-03-11T15:35:19Z
dc.date.available2025-03-11T15:35:19Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other332.024 G88 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/11130
dc.description.abstractThe objective of this research was to determine the relationship between financial culture and commercial communication of financial products among the vendors of the Oscar Iván Market, Asentamiento Humano Manuel Cardozo Dávila, district of Belén, year 2023. In this sense, the methodology applied comprised a basic type, quantitative approach, correlational and non experimental design, as well as a sample composed of 131 participants among merchants of the Oscar Ivan Market of Iquitos and independent experts on financial culture and commercial communication with the purpose of applying the data collection instrument, after resorting to the application of a probabilistic sampling. The main results demonstrated the importance of promoting a financial culture (based on financial knowledge, behavior and attitude) in order to foster commercial communication (materialized through nuances such as communication with the client, persuasion towards the purchase and client loyalty) with competent entities regarding the acquisition of financial products by the sellers of the Óscar Iván Market in Iquitos. Finally, the main conclusion was that there is a significant relationship between financial culture and commercial communication of financial products among the vendors of the Oscar Iván Market, Asentamiento Humano Manuel Cardozo Dávila, Belén district, year 2023. This conclusion is based on the Spearman Correlation index established for the general hypothesis, whose value was 0.988.en_US
dc.description.abstractLa presente investigación tuvo como objetivo determinar la relación entre la cultura financiera y comunicación comercial de productos financieros en los vendedores del Mercado Oscar Iván, Asentamiento Humano Manuel Cardozo Dávila, distrito de Belén, año 2023. En tal sentido, la metodología aplicada comprendió un tipo básico, enfoque cuantitativo, diseño correlacional y no experimental, así como una muestra compuesta por 131 participantes entre comerciantes del Mercado Óscar Iván de Iquitos y expertos independientes sobre cultura financiera y comunicación comercial con el propósito de aplicar el instrumento de recolección de datos, luego de recurrir a la aplicación de un muestreo probabilístico. Los principales resultados demostraron la importancia de promover una cultura financiera (en función del conocimiento, comportamiento y actitud financiera) en aras de propiciar una comunicación comercial (materializada mediante matices como la comunicación con el cliente, la persuasión hacia la compra y la fidelización del cliente) entre los vendedores del Mercado Óscar Iván de Iquitos y entidades competentes en torno a la adquisición de productos financieros. Por último, la principal conclusión fue que existe una relación significativa entre la cultura financiera y comunicación comercial de productos financieros en los vendedores del Mercado Oscar Iván, Asentamiento Humano Manuel Cardozo Dávila, distrito de Belén, año 2023. Esta conclusión se fundamenta en el índice de la Correlación de Spearman establecido para la hipótesis general, cuyo valor fue de 0,988.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectFinanzases_PE
dc.subjectCulturaes_PE
dc.subjectComunicaciónes_PE
dc.subjectComercioes_PE
dc.subjectServicios financieroses_PE
dc.subjectVendedoreses_PE
dc.subjectMercadoses_PE
dc.titleCultura financiera y comunicación comercial de productos financieros en los vendedores del mercado Oscar Iván asentamiento humano Manuel Cardozo Dávila distrito de Belén año 2023es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineContabilidades_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias Económicas y de Negocioses_PE
thesis.degree.nameContador(a) Público(a)es_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04es_PE
renati.author.dni73194359
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-8507-1120
renati.advisor.dni70077847
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline411026es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorBalbuena Hernández, José Ricardo
renati.jurorMarin Elespuru, Cesar Ulises
renati.jurorPanduro del Castillo, Alan Raúl
dc.publisher.countryPEes_PE


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