Show simple item record

dc.contributor.advisorHerrera Young, Jose Carlos 
dc.contributor.authorBarabran Palacios, Farah Diva
dc.contributor.authorMudarra Varas, Sandro
dc.date.accessioned2025-03-13T14:26:58Z
dc.date.available2025-03-13T14:26:58Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other658.8343 B23 2025
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/11143
dc.description.abstractIn the present study, we sought to find a relationship between service quality and customer satisfaction in the Mobile Equipment Trading Company Claro, Iquitos 2023. A correlational, non-experimental, quantitative design was applied. The sample consisted of 185 subjects. Evaluations were conducted using questionnaires, with a Cronbach's Alpha of 0.892, which validated the use of the questionnaire. Data analysis was performed using SPSS V25, which confirmed that the sample was valid for applying the questionnaire. It was concluded that the variables have a high significant relationship, resulting in a Spearman correlation of 0.509.en_US
dc.description.abstractEn el presente estudio se consideró buscar una relación entre la calidad de servicio y la satisfacción del cliente en la Empresa Comercializadora de Equipos Móviles Claro, Iquitos 2023. Se aplicó un diseño correlacional, no experimental, cuantitativo. La muestra estuvo conformada por 185 sujetos de estudio. Se evaluó mediante cuestionarios donde se establecía Alfa de Cronbach de 0.892 situación que daba por aprobado el uso del mismo. Los datos se analizaron a través del SPSS V25, determinado este que la muestra es validad para aplicar el cuestionario. Concluyendo que las variables tienen una relación significativa alta, teniendo, así como resultado una correlación de Spearman de 0.509.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectSatisfacción del clientees_PE
dc.subjectGestión de calidades_PE
dc.subjectEmpresas comercialeses_PE
dc.subjectTeléfonos móvileses_PE
dc.titleCalidad del servicio y la satisfaccón del cliente en la empresa comercializadora de equipos móviles Claro, Iquitos 2023es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineAdministraciónes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias Económicas y de Negocioses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Administraciónes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04es_PE
renati.author.dni43085244
renati.author.dni44045701
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-5811-8499
renati.advisor.dni43239513
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline413016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorChumbes Huillca, Pio
renati.jurorMeléndez Guerrero, Emilio
renati.jurorRojas Salazar, Isis Janeth
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess