Show simple item record

dc.contributor.advisorVásquez Matute, Sol Patricia
dc.contributor.authorMontalvan Saldaña, Dany Edith
dc.date.accessioned2025-03-17T17:36:13Z
dc.date.available2025-03-17T17:36:13Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other370.1534 M77 2025
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/11154
dc.description.abstractThis study analyzes the relationship between family dysfunction and emotional intelligence in fourth grade elementary school students. Using a non-experimental quantitative and descriptive correlational design. Data from 171 students were analyzed. The sample used was 100% of the total population. The survey technique was applied and questionnaires were used as instruments. The research revealed a significant relationship between family dysfunction and emotional intelligence, with a p= 0.003 and an Rho=- 0.486 indicating a moderate and negative correlation between the variables. That is, the lower the dysfunctionality, the higher the emotional intelligence. Accepting the study hypothesis.en_US
dc.description.abstractEste estudio analiza la relación entre la disfunción familiar y la inteligencia emocional en estudiantes del cuarto ciclo de primaria. Utilizando un diseño cuantitativo no experimental y descriptivo correlacional. Se analizaron los datos de 171 estudiantes. La muestra utilizada fue el 100% de la población total. Se aplicó la técnica de encuesta y como instrumentos, los cuestionarios de preguntas. La investigación reveló una relación significativa entre la disfunción familiar y la inteligencia emocional, con un p= 0,003 y un Rho=- 0,486 indicando una correlación moderada y negativa entre las variables. Es decir, a menor disfuncionalidad la inteligencia emocional será mayor. Aceptando la hipótesis de estudio.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectInteligencia emocionales_PE
dc.subjectFamilias con problemases_PE
dc.subjectEstudiante de primariaes_PE
dc.subjectEscuelas privadases_PE
dc.titleDisfunción familiar y su relación con la inteligencia emocional en estudiantes del cuarto ciclo de primaria de la Institución Educativa Remanente de Dios, Iquitos 2023es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Primariaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Primariaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni47755877
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-8760-7758
renati.advisor.dni05232872
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline112016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorPizango Paima, Rusel Americo
renati.jurorRios Ramirez, Roger Ricardo
renati.jurorGarcia Maldonado, Rogelia Socorro
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess